Re: lug-bg: umria mi linuxa!

  • Subject: Re: lug-bg: umria mi linuxa!
  • From: ims63@xxxxxxxxxxxxx (Ivan Stoikov)
  • Date: Thu, 22 Apr 1999 09:24:02 +0300

Zdrawei
On Wed, 21 Apr 1999, you wrote:
>imam slednia problem...popadna mi disk,...e rabotil normalno...pri
>startiraneto na sistemata obache, stiga do:
>VFS: Mounted root (ext2 file system) read only
>i do tam! Ne gukva poveche...

Ot towa koeto si napisal ne stawa iasno s kakwa distribucia e diska:
RedHat ili SlackWare. Za RedHat-a ne moga da pomogna, no ako wse oshte ne si
preinstaliral , bih mogul da hwyrlq nakolko idei ( za SlackWare):
Pyrwo : po niakakyw nachi triabwa da wlezesh w linux-a(da startirash KERNELot
CDROM, ili ot Boot Diskete, i da si syzdadesh edin t.n. INITRD(virtualna memory
FS), da si prowerish FS na LinuxBOOT diala,  sled koeto da go MOUNT-nesh w /mnt
na virtualnia disk. Ot tuk natatyk wsichko shte e otneseno spriamo tazi /mnt
direktoria . Ima edin /etc/rc.d/rc.S, niakyde w koito standartno se zadawa
prowerka na wsichki FS, koito si opisal w /etc/fstab.  Do kolkoto mi se struwa
, imash problem s niakakwa VirtualFS, kakwato naprimer e PROC_FS. Ako imash
zadadena takawa w fstab-a, a KERNEL-a ti e prekompiliran da ne poddyrja PROC-a,
togawa weroiatno efecta shte e kato tozi koito opiswash.  Mojesh da opitash  da
mahnesh opisanieto na /proc ot fstab-a. To izglejda nai-weroiatno taka:
-----------------------------
none           /proc    proc        defaults   0  0
 -----------------------------
Pri towa obache, shte zagubish wyzmojnost za INFO i NASTROIKI na KERNEL-a.
Naprimer 'ifconfig'-a niama da raboti.
Wse pak obache,  bi triabwalo da uspeesh da BOOT-nesh sled towa normalno ot
tozi disk, i da si oprawish KERNEL-a. Drugia wariant e da stawa duma za niakakwa
NetworkFS, za koeto obache nishto ne znam :-)
<<<<<<<< Niakolko chasa po-kysno >>>>>>>>>>>>>
Sega kato preprochetoh opisanoto ot teb, mi se struwa , che stawa duma za
prekompiliran KERNEL , koito ne potdyrja EXT2 FS. No zashto ne prawi KERNEL
PANIK?!? sled kato ne moje da MOUNTne normalno NativeLinux-partitiona kato
ROOT? A moje bi uspiwa da se "sprawi " s nego, a ima neshto wyw FSTAB-a, koeto
ne mu hareswa. Wse pak razgledai wnimatelno fstab-a, a sled towa posledowatelno
/etc/rc.d/rc.S  i  /etc/rc.d/rc.M i prosledi kakwi drugi PROCESSI startirat te.
Za RedHat rabotite bi triabwalo da sa podobni, no imenata na rc.X failowete i
mestonahojdenieto im e razlichno. Oswen towa, wsichko po-gore e za standarno
administriran SlackWare,no ima bezbroi nachina za imenuvane i ot tam natatyk...
Razgledai i /etc/inittab, ot tam shte se orientirash za imenata i
mestonahojdenieto na failowete.

Moga da prodylja da gadaia oshte dylgo , i nakraia da se okaje che nishto ne e
taka  kakto si mislia. Taka che, proweri tezi, i ako nishto ne stane, pishi pak
do LUG-BG. Za piiachkata - mojesh da mi ia pratish i po e-maila ;-)
Uspeh
                                         Ivan
ICQ#13507817	mailto:ims63@xxxxxxxxxxxxx
For more send to lug-bg-request@xxxxxxxxxxxx a single word 'info'