Re: lug-bg: X-terminali

  • Subject: Re: lug-bg: X-terminali
  • From: zezo@xxxxxxx (Cvetan Ivanov)
  • Date: Sun, 02 May 1999 15:01:05 +0300

Ivan Stoikov wrote:

> Hi, na wsichki !
>
> Ot izwestno wreme se opitwam da shwana ideiata za terminalite i ServerBasedApp,
> i misli che otkrih , za sebe si , otgowor na mnogo ot wyprosite.  Obache,
> momenta s x-terminalite pod linux si ostawa mygla. Otkrih , oswen x3270, koito

terminologiqta s X terminalite e malko oburvashta ...X terminal e
mashina na koqto vurvi X server :)

X-a moje da izpolzva razlichni metodi za komunikaciq mejdu klienta i
servera, v chastnost mrejov connection, koeto pozvolqva edno prilojenie
da se izpulnqva na edna mashina a prozorcite mu da se pokazvat t druga,
otkudeto si poluchava i inputa (klaviatura, mishka, etc.)

za da se pusne bazova demostraciq na tova ti trqbvat 2 mashini v LAN. na
ednata puskash X , i kazvash neshto kato xhost +ip.na.drugata.mashina,
koeto pozvolqva dostup na klienti ot tam ( s cel security dostupa e
zabranen po default ot vsqkude )

na drugata ne puskash X i kazvash export DISPLAY=ip.na.mashina.s_X:0
i posle puskash nqkakvo X prilojenie, koeto kato proces trugva tam, a
kato interface - na drugiq monitor.

na praktika X terminalite chesto za bezdiskovi, i zaradi tova im trqbva
i font server nqkude po mrejata, sushto taka na tqh moje da vurvi, a
moje i da ne vurvi window manager.

btw tn3270 nqma nishto obshto s X terminalte :)

btw 2 tova moje da se probva i na edna mashina - moje da se pusnat dva X
servera ednovremenno - ediniq shte jivee primerno na konzola 7, drugiq
na 8, i adresa na ediniq she e :0 a na drugiq :1 (i.e. localhost:0)

tva moje da se realizira s neshto kato startx & startx -- :1 i ponqkoga
e polezno ako imash prilojenie koeto ne poddurja truecolor display
naprimer

zezo
For more send to lug-bg-request@xxxxxxxxxxxx a single word 'info'