Re: lug-bg: za seminara

  • Subject: Re: lug-bg: za seminara
  • From: tuptac@xxxxxxxxxxxxxx (Tuptac)
  • Date: Wed, 12 May 1999 22:57:09 -0700

Zdrawejte,

Ta znachi i az da si kaja mnenieto:

Otnosno datata nqmam pretencii, wyprosyt e da ne e w nedelq, che Sofia e daleche i shte trqbwa da se pytuwa togawa. Sybota mi se struwa naj-podhodqshtoto. Za chas - ranno utro maj ne e naj-podhodqshtoto, no wse pak ne bi trqbwalo da e mnogo kysno, che sled seminara da imat wreme horata da si obmenqt opit pomejdu si.

W grupata uchastwat dosta sistemni administratori na razlichni firmi i provideri. Mnogo mi e interesno ako moje da se iznese edna po-golqma lekciq za administriraneto. Ne w koj .cfg kwo si e slojil ili s kwo si e napylnil /etc/rc.d a po-skoro da se widqt izpolzwanite programi/paketi i kak e osyshtestweno wzaimodejstwieto mejdu tqh. Primerno ako nqkoj polzwa MySQL i si pazi parolite za email userite tam. Kak programata za nachislqwaneto na mesechnite taksi polzwa MySQL i chasowete se zapiswat tam i tn. Drug pyk primerno si syzdal negowa baza danni i polzwa perl scripts.
Drugo primerno kak se organizira struktorno wytreshnata mreja. Dali DNS servera e na edna mashina sys FTP i HTTP serverite i tn.. kojto kakwoto mu hrumne, towa sa samo idei.
Drugoto neshto e i sigurnostta. Kaka da se predpazim ot edi kwo si i tn. W smisyl nqkakwi po-obshti, no mnogo wajni i osnowni neshta. Ne e nujno primerno "w sshd 1.2.3.4.5 ima bug i moje da se exploit-wa buffer overflow i tn. i zatowa da ne se polzwa".

Mnogo polezno kato reklama shte byde da se zapishat nqkakwo kolichestwo diskowe ot kolkoto se moje poweche distribucii i kolkoto se moje po-aktualni i da se prodawat na minimalni ceni. Az lichno bih iskal da si kupq SuSE. Knigi syshto e dobre da ima, no te pyk ne se namirat taka lesno kato CDs. Ako nqkoj ima poznati moje da porycha da se naprawqt i teniski (T-Shirts) s edin pingwin i lug-bg primerno :). Tozi wid reklama na zapad maj e dosta populqren.
Kato se ima w predwid kampaniqta za licenzirane na softuer tozi seminar moje da stane mnogo golqmo i wajno sybitie, prosto kojto moje da se pogriji da uvedomi poweche jurnalisti. Dostatychno e w 2-3 westnika da se napishe che shte ima seminar i ... i da se iztyrsqt 1000-2000 choweka kato nishto.
For more send to lug-bg-request@xxxxxxxxxxxx a single word 'info'