lug-bg: Re:Re:Re: Na bazi danni + seminar

  • Subject: lug-bg: Re:Re:Re: Na bazi danni + seminar
  • From: kristo@xxxxxxxxxx (Kristo Komsalov)
  • Date: Sat, 22 May 1999 16:28:48 +0100

Zdrawite

Izwinqwaite ce podhwanah temata a posle
izceznah 'nalozi se da zamina spesno na
edin tridnewen seminar'

Taka ce ste otgoworia na cetirite pisma grupowo.

Zacekwate bolnata tema kak da se prawiat pari.

> Prosto moe mnenie,
> ne sam mnogo saglasen che Linux, za sega e podhodiasht za server za bazi
> danni, imam predvid za golemi bazi za "kritichni" prilojenia, vse oshte ima
> da se raboti v tazi posoka, naprimer edva ot skoro se poddarja stabilna
> rabota s multiprocesori, a otdelen e i vaprosa che ako se zaloji na Linux,
> podrajkata v momenta mu kuca, osobenno u nas.
Da bezsporno no i konkurenciata ne e wryh na sladoleda.
Wsicki SQL gi ima za NT 'nemam dumi ni za cena ni za kacestwo'
Warianta Novell - cuh ce poslednia BTRIEVE bil towa deto wsicki predisni
ne biaha 'ne znam obace niakoi da se e podlygal da go proweri na
praktika'
potdryzkata na predhodnite wersii e smyrt ' ot sobstwen 7 god opit'
Unix bez Linux - cenite sa bezumni kacestwoto bezsporno ' a ima i BTREVE
za HP unix'

Ideiata w slucaia mi e da se polzwat nesta ot tipa na informiks
Ciito wersii za Linux se licenzirat za smesni sumi pod 100$
Klienta ednowremenno ne se usmyrtiawa s bezumna cena i systewremenno
mu se predlaga ime koeto wece e cuwal 'pone moze bi'
Tuk obace opirame do politikata na mestnite predstawiteli
w Sofia, pylni sa s entusiazym kogato se nadiawat da probutat
bezumno skypite si wersii za syotwetnia bezumno skyp unix
w kraen slucai sa gotowi da kleknat na NT.
No izobsto ne im minawa i prez um da mu predlozat Linuxkata si
wersia dori i kogato klienta iawno niama namerenie da isipe edin
wagon pari i si trygwa razocarowan.
Niakoi presni primeri sa sokirasti no ne sa za pred hora.

> Apropo ne e li vreme da se organizirame i da zapochneme da predlagame
> normalna podrajka za Linux, taka shte stane vazmojno da se vavede kato
> server na mnogo mesta, zashtoto cenata mu e atractivna, ako vaobshte moje da
> se govori za cena v sravnenie s NT, no horata se plashat poradi tova che mu
> lipsva podrajka.

Hareswa mi, sigurno na wsicki ama kak da stane organizacionno
woobste mi ne idwa na um.

> Tai kato sme grupa, zanimavashta se s polzvane na free software, shte e
> hubavo ako ia bistrim tazi tema, da se prikazva za sashtestvuvashtite
> free BD.

Niakoi deto ne sa free sa wse pak s priemliwi za bylgaria ceni
i mi se struwat po kliento primamwasti.
W kraia na kraistata interesnoto w bazite danni sa parite,
koito moze da se izkarat.
Ne znam niakoi da go prawi za zabawlenie

> Ako slagash Windowsite pri OS si prav za lipsata, no pri istinskite OS
> neshtata sa po razlichni

Tuk triabwa da se otcita ce kakwo si misli klienta, i kakwo e
sa dwe razlicni raboti.
W obstia slucai tozi koito odobriawa razhoda iska
da e uweren ce towa deto go plasta pone zwuci grymko
demek ne sa go podhlyznali pri ewentualen prowal
a pricinite sa obektiwni i sys sigurnost ne w nego.
Da komentiram psihologiata na scetowoditelite e
prekaleno neprilicna tema na koiato imam otwratitelno
bogat opit.

I nakraia kato obobstenie wse w duha na parite

Pyrwo dwa prakticeski nacina 'trudni'

I. Edno ot nai-lesnite ako ne i nai-lesnoto
e kombinaciata NT + MS SQL.
Stiga samo Java Script i SQL
Towa e prodawaemo za USA 'kolkoto i da e sranno'
Edno preduprezdenie ot sobstwen opit:
Amerikancite sa mrysni kopeleta i ako mogat
ste wi prekarat s plastane, dogoworki i.t.n.,
i da ne mogat ste probwat, a poziciata wi e
dosta neizgodna, taka ce mnogo wnimawaite.

II. Potdryzka i kyrpezi na luksozni nesta
zakupeni ot cuzbina ot otwratitelno bogati
organizacii.
Tuk kakwoto i da prawite nisto niama da promenete
taka ce prosto si priberete parite.
P.P - plastat mizerno taka ce kakwoto naucite
kato opit i.t.n - ne gi zalete.

Do tuk I i II icerpwat licnia mi opit
kakwo da se prawi ot tuk natatyk
Dwete nesta koito mislia ce triawa da se otcitat
sa:
        1. Wremeto na samotnite mohikani, mai
otmina beznadezdno :-(.
        2. Wisokata stepen na korumpiranost w
golemite organizacii sycetana s plasliwost i.t.n.
Demek da te izberat niama nisto obsto s towa kolko
si dobyr w komputyrnata oblast.

Moze bi towa nakraia ste wi se stori otklonenie,
no wsysnost e swyrzano s towa kak se prawiat
pari ot bazi danni.
Ako e za razwlecenie ima kyde po interesni raboti
sprawka - pyrwata slucino izbrana direktoria na Linux :-),

Ako do tri opita ne uspeete zarezete komputyrnia brans
' e towa e maitap '.

Pozdrawi Kristo

<HR>
<UL>
<LI>text/x-vcard \\\\\\\\\ \\\\: vcard.vcf
</UL>

For more send to lug-bg-request@xxxxxxxxxxxx a single word 'info'