Re: lug-bg: CD-to s Debian ot PC-magazin ne e savsem kofti

  • Subject: Re: lug-bg: CD-to s Debian ot PC-magazin ne e savsem kofti
  • From: bkrosnov@xxxxxxxxxxxxxxxxxx (Boyan Krosnov)
  • Date: Thu, 24 Jun 1999 14:03:50 +0300

Kristo Komsalov wrote:

> Nai obsto kazano
> CD za Linux e po pylen ISO9660 standart.
> Makar ce formalno i CD tata za win sa ISO9660
> wsysnost te sa negowa ogranicena wersia.
> Nito dos nito win imat pylna potdryzka na ISO9660
> w dos mai e pocti nulewa.
> Za towa i Linux diskowete se wizdat razlicno
> w zawisimost do kolko e oriazana potdryzkata.
> Stawa duma za failowe s niakolko tocki w imenata
> i osobenno za linkowete obsto mai 6 wida
> Ot tuk proiztica weroiatno i problema s towa CD
> ne e pyrwoto takowa koeto wizdam.
> Poweceto programi za kopirane na CD
> [...]

Do kolkoto sym chel ISO9660 e mnogo ogranichena FS s wyzmojnosti za
nadstrojka.
Za UNIX-ite (+Linux) ima razrabotena predi godini taka narechenata Rock
Ridge ili RRIP_1991 (ako ne gresha), koqto poddyrja linkowe, unix
permitions i t.n, t.e. wsichko kakwoto moje da se ochakwa ot edna
unix-ka FS. Dokato brat Bill e izmislil negow si standart - Micro$oft
(R) Joilet (towa pak e extention na ISO-to) kojto samo poddyrja dylgi
imena, ne znam da ima drugo preimushtestwo nad goloto ISO.
Ta problema e che ako pod windows drypnesh neshto ili si go kopirash ot
nqkyde na harda ili po kakywto i da e nachin wremenno go syhranish na
VFAT FS si gubish dopylnitelnata informaciq koqto za edno linuxko CD e
cenna :).
Obache ako imash originalno cd i go kopirash RAW nqma problem. RAW
kopirka ima w Easy CD paketa narichashe se maj Easy CD Copier, tq se
sprawq dori s Type 1 diskowe koito sybirat poveche informaciq za smetka
na error correction-a.
Ima i edna druga ideq - minawash pod linux i ot tam prawish
# cat /dev/cdrom >/dos_c/cd.img
(s dd maj shte e po-byrzo ama ne mu znam formata sega)
izchakwash go da swyrshi i posle pod windows zapiswash polucheniq image.
Samo trqbwa da si namerish programka koqto da moje da pishe .iso
image-i.
I w krajna smetka ako prawish cd s Linux zashto da ne go pishesh pod
nqkoq po penguin-friendly operacionna sistema ?!??!?!? :)

Boyan
For more send to lug-bg-request@xxxxxxxxxxxx a single word 'info'