lug-bg: KDE 1.1.2 - compilation

  • Subject: lug-bg: KDE 1.1.2 - compilation
  • From: jimmy@xxxxxxxxxxxxx (Dimitar Jekov)
  • Date: Mon, 27 Sep 1999 09:19:59 +0300

>gcc-2.95 ima problemi s C-programi, koito ne spazwat nqkoi iziskwaniq na
>ANSI C standarta, pri koeto move da gi kompilira ne-tochno-kakto-trqbwa.
>Towa si go pishe w dokumentaciqta, i si ima opciq, s koqto towa dyrvanie
>se izkljuchwa. Ne wivdam obache kakwo obshto ima s KDE 1.1.2 kompilaciqta
na
>kernel s gcc-2.95?

Ami towa, che (proverih) configure script-a se opitwa da razbwere kakyw e
3ia parametyr ra getsockname() i za celta puska primerna programa, koiato
obache #include-wa socket.h kato C++ source. A w nego ima inline funkcia,
koiato e ot tip
struct * i se opitwa da wyrne NULL.

"According to ANSI C++ 3.1, void * can not be implicitly cast to class *"...

a w chastnost i kym struct *. Wyobshte prostotiite na ANSI C++ krai niamat.

>Po-konkretno puskajte configure sys syotwetnata opciq zabranqwashta NLS
>(Native Language Support, kojto lipswa w libc5).

Az bezdrugo kompiliram s --disable-nls by default, obache dwe ot funkciite
(i towa go prowerih) raboteshti s utmp/wtmp se dekrarirani no ne i
definirani w libc. Za celta triabwa da se mahne HAVE_UTMP_SUPPORT ili (kakto
az predpochetoh) da se izredaktira configure.in na kdebase. Koeto po princip
e dobra idea - niama (za men) rezon virtualnite X terminali, koito ne sa
login, da se napuskat s "logout" i da se wigdat ot "who is on". Drug problem
e, che kdesupport proweriawa za crypt fukncia w crypt.h, koito lipswa w
libc, no ne i w unisth.h, kydeto go ima.

>Az pyk lichno si go izteglih prekompilrano za moqta distribuciq i ne sym
>imal nikakwi problemi. Smqtam, che taka trqbwa da naprawi i wseki drug,
kojto
>nqma namerenie da polzwa sors-koda.

Az obache imam - kfm i kpanel ne mi se nrawiat sywsem. Mnogo chesto si
reset-wat nastroikite. A to prekompiliranata distribucia si  e za towa, da
niama problemi.

>Oshte neshto - Mandrake 6.1 e pyrwata distribuciq, koqto idwa s KDE 1.1.2.
>Move bi e wreme za upgrade? ;-)

Moge bi, no ne i s Mandrake. Wig Slack 4.1... Nali znaete wica za
programista, deto nameril gaba sys zlatna koronka?...

Ako niakoi ima namerenie da kompilira kde 1.1.2 s libc, moga da mu izpratia
shell script i diff-owe.

Molia da byda izwinen za ewentualni greshki/netochnosti, ponege sym zdrawo
mahmurlia -:)