Re: lug-bg: office & cyr

  • Subject: Re: lug-bg: office & cyr
  • From: altea@xxxxxx (Pepo Koko)
  • Date: Sun, 17 Oct 1999 10:24:49 +0300

Zdraveite,

Stoian Mishev wrote:

> zdrasti,
>
> ot izwestno wreme se opitwam da nakaram Word Perfect 8 za Linuz da zapochne da
> pishe na kirilica za syvalenie neuspeshno :(( Stawa duma kak bih mogyl da si

Obsto vzeto njama da uspeesh, zashtoto bezplatnata versija ne razreshava
vkarvaneto na novi fonts!
Pone az ne uspjah

> instaliram Cyrilic fonts i da moga oswen towa (ako e wyzmovno) da cheta i cyr.
> *.doc fileta ot Word 97

Tochno word 97 .doc failove ne mogat da se prochetat zaradi fakta che toi polzva
unicode fonts, ama
sus StarOffice5.1 mogat da se proshetat word 6, word 95 .doc failove, pri koito
kirilizacijata e zorljan izmushena - stava vupros che tan fonts kato Hebar, Timok
i t.n. sa vuv encoding iso9959-1(standartna latinica), no sus BG bucvi.

> Ako ima nqkoj kojto raboti s nqkakwy Word redaktor pod linux (X) shte sym
> blagodaren ako spodeli kakyw software pollzwa i kak se spawq s cyr fonts :))

Znashi Redaktora e StarWriter.
na linux.gyuvet.ch e kazano kak se kirilizira, daze sa dadeni i njakoi shriftove.

Ako iskash da naushish kak da si zapusnesh oshte fonts - nameri si Type1 Fonts ot
MS Windows
(obsto vzeto i ot win31 kiriliziranite Type1 stavat i gi vkarvai vuv Linux srez
SP Admin).
Vuv www.download.com ima edna sheroware program - CrossFont, sus kojato sushto se
generirat prilichni .afm failove za pod Linux.
Ako imash problemi pishi mi na altea@xxxxxx - ste ti kaza koe kak stava.
StarOffice5.1 ste namerish sus broi 5 na PC World, ste trjabva da preimenuvash
vsichki failove ot glavni kum malki bukvi F12 ->f12. Ne mi se vjarva da imash
bashku internet da iztoshish 65 MB failove, no moze da se iztoshi i ot internet.

> 10x before

Uspeh

Pepo Koko