Re: lug-bg: ne si znam passwd na root-a

  • Subject: Re: lug-bg: ne si znam passwd na root-a
  • From: ghost@xxxxxx (Daniel Minev)
  • Date: Sat, 16 Oct 1999 07:11:15 +0300

Gospodi, ti da ne si se pobyrkal da go shtrakash napravo ot power butona
!???
Osven bez parola shte ostanesh i bez Linux, ako veche ne si ostanal!!!!!
Restartirai go s ctrl-alt-del, kogato nqmash parola !!! Taka si pravi
(pochti) normalen reboot.

I kak taka nqma da si znaesh parolata na root-a?

Iordan Diakow wrote:

> Napraweo se otchaqh.Tursq speshna pomosht!Kak da si
> wlqza v linux-a kato ne si znam parolata na root-a?
> I dali kato se restartira bez halt a chrez kopcheto se
> nachukwa neshto?Zashtoto posledniq put kato se opitwah
> da se logn-a mi pisheshe neshti "invalid...tty1..."
                                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ !!!

mai si go preebal veche. Onzi den edno averche installva nanovo sled
takiva intervencii...

> Nqkoi moje li da mi pomogne?Oswen towa kak moga da
> izpolzwam BOOT disketata?Pls kajete!

Ufffffffffffffffffffffff.

1. BOOT-vash si ot BOOT disketata/disketite.

2. Seshtash se koi ti e bil partition-a s linux-a. (Ili si puskash fdisk
i go vijdash koi e)
Dopuskame che e bil /dev/hdaX, (X=1..n). Pishesh:

~# mount /dev/hdaX /mnt (Ili vmesto /mnt tam kvato directoria imash za
mount-vane po disketite si.

3. namirash faila /mnt/etc/shadow (Ili /mnt/etc/passwd ako sluchaino ne
pozlvash shadow suite, ne sym vidql nqkoi da ne polzva.). Ako mount-a ne
mine, i nqmash priznaci na raboteshta failova sistema, minavash napravo
na tochka 7. Posle pak se vryshtash na t. 2.

4. s textov redaktor kakyvto si imash po sistemata (ed, med, pico,
mcedit..........)
IZTRIVASH v reda:

        root:(13 simvola bozi):(chislo):(2-ro chislo):::::

13-te simvola bozi, taka che da se poluchi:

        root::(chislo):(2-ro chislo):::::

5. Zapishvash faila.
6. Rebootvash (s ctrl-alt-del !!!!!)

Ako vse oshte ne si si preebal linuxa ot shtrakane s kopcheto, root-a ti
e veche bez parola!

7. Ako si go preebal, opitvash se pak da bootnesh ot disketa, i vikash
e2fsck da rechem taka:

~# e2fsck -f -y /dev/hdaX

I se molish da mine OK. Ako si ostane preeban: format + install +
opichane na mozyka...

8. Slagash si root parola i ia zapomnqsh nqkak.....

9. Chetesh HOWTO-ta i DOC-ove kato zamaqn....

Face 2 Face - A free POP3 e-mail service (alfa test stage).
e-mail: postmaster@xxxxxx