Re: lug-bg: Linux vs NT

  • Subject: Re: lug-bg: Linux vs NT
  • From: zezo@xxxxxxx (Cvetan Ivanov)
  • Date: Tue, 19 Oct 1999 03:13:20 +0300

Pepo Koko wrote:

> A inashe - njama li da stane sus definirane na log disk sus svoistva
> rd - >/hda, ako hda ne raboti ->/hdb
> wr ->/hdb +hda

ami tochno tva e rabotata na software RAID v mode 1, samo ne znam kak
stava
momenta 'ako ne raboti' na praktika

> vuv slushaja obashe na 2-ta diska trjabva da ne sa razbiti na partishani
> i da se pusne edin demon koito proslushva vsichki operacii na nivo disk

tva nqma da e daemon, shte e parche ot kernela.

> loshoto e che ste terjabva oshte edin disk - >za swap, ili da se slozi 128
> MB RAM i da se zabrani swap space(viz tova moze da se napravi).

moje, ama moje i da se pravi mirror samo na otdelni partitioni.

ediniq variant po princip e takuv:

imash

hda1 -> root, hda2->swap hda3->other

hdb1 e statichno kopie na hda1, t.e. ako razmenish diskovete palish ot
nego
hdb2 si e swap
hdb3 e v RAID-1 s hda1

ta ako stane neshto - razmenqsh hda i hdb i sichko trugva.
tochno za celta hdb1 e kopie na hda1, koeto normalno ne se polzva.
shtoto ako
imash RAID controller shte ima koj da ti rebuildne masiva za da
bootnesh, ama pri sw RAID nqma koj. pone taka pishe v HOWTO-to.

> Vuobshte ne e sravnimo sus RAID Disk Array!

Ako imash predvid hardware RAID controller - ne e ;)

no linuxa si ima tochno tova na software

btw da utochnim malko neshtata

RAID 0 == stripping -> pisane na N ustrojstwa prez sektor s cel
burzodejstvie
RAID 1 == mirroring -> pisane na N ustrojstva ednovremenno s cel
sigurnost
RAID 5 == slojna shema s kodove s izlishuk, koqto pozvolqva otpadaneto
na M diska ot N w masiwa bez zagubi. v prostiq sluchaj M=1, t.e.
kompensira za zagubata na koj da e ot diskovete

golqmata dalavera ot hw RAID controller e pri variant 5, osobeno ako
imash hot-swap scsi diskove :)

zezo