Re: : lug-bg:ceni

  • Subject: Re: : lug-bg:ceni
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Wed, 27 Oct 1999 22:46:36 +0900 (KST)

Ooops!

Tova veche e syvsem drugo neshto. Mnogo dobre bi bilo tova koeto kazvash
da e osyshtestvimo, no spored men tova e chista Utopia! :((
Nikyde po sveta niama takova zivotno kato "linux grupa dava garancia". Ili
pone az do sega ne sym vidial i chul za sianka ot takova neshto.

Po princip garanciite v software biznesa sa mnooooogo riadko iavlenie.
Niama da navlizam poveche v tazi tema, a shte predloza neshto koeto spored
men e osyshtestvimo.

VYVEDENIE
=========
Az profesionalno se zanimavam s avtomatika, upravlenie. Obache v minaloto
sym uchil i ikonomika dosta. I znam slednoto - niama po-dobro neshto ot
pazara. Toj e idealen regulator za vsichki - i za klienta, i za
proizvoditelia. V sluchaia tuka uchastnicite v tazi grupa se iaviavat v
kachestvoto si na "predlagashti uslugi za Linux".

Ta kakyv e problema spored men v momenta. Problemyt e, che ia niama
obratnata vryzka (govoria v kachestvoto si na inzener po avtomatika).
Nikoi v tazi grupa ne znae sys sigurnost ili dori priblizitelno kakvi pari
biha vzeli ili vzimat drugite uchastnici za dadena usluga. Tova prechi na
vseki ot vas. Govoria vyv vtoro lice zashtoto az ne sym v Bg i ne sym
chast ot vashia pazar v tozi moment. ;) Tuka ikonomist bi kazal, che tova
ne e pazar - zashtoto vie ne znaete kakva e cenata na pazara. Vie
nauchavate neshto priblizitelno v procesa na dogovariane s daden klient.
Obache mnogo zavisi dali umeete da se dogovariate (pazarlyk). Dokato
neshtata sa taka, vsichki shte sa neshtastni: klientite zashtoto niakoi
moze da im vzeme mnogo pari za losha usluga i vie - zashtoto moze niakoj
klient da vi "metne" i da vi plati stotinki.

Znachi triabva da se korigira tazi situacia...

PREDLOZENIE
===========

Predlagam naj-grubo slednoto gentylmensko sporazumenie -

1. Vseki kojto za v bydeshte pravi usluga i vzima pari za neia poema
angazimenta da opishe podrobno v mail do grupata kakva usluga e izvyrshil,
eventualno na koia firma, no tova maj ne triabva da absoliutno
zadylzitelno i syshto taka KAKVI PARI e vzel za tazi usluga.

:))) A da vi vidia sega...;))

Za takava usluga opisana po takyv nachin, izvyrshitelia poluchava pravoto
da se predstavia kato "Chlen na Bylgarskata Linux grupa" v konkretnata
sdelka. Otgovornostite i garanciite si ostavat lichno negovi. No toj
poluchava pravoto da se predstavia kato chlen.

2. Sporazumenieto zabraniava izpolzuvane na termina "Chlen na Bylgarskata
Linux grupa" za sdelka neopovestena publichno v tozi forum ili po drug
publichen nachin izvesten na vsichki ot tazi grupa.

ZAKLIUCHENIE
============
Predlozenieto mi e mnogo priblizitelno. To moze i triabva da byde
syshtestveno dopylneno i precizirano, no osnovnoto v nego e da se napravi
publichna informaciata za cenata na uslugite, t.e. da se syzdade pazar v
smisyla na Adam Smith - pazar v kojto stranite razpolagat s maksimalna
informacia za ravnishteto na cenite i drugi vazni elementi na
pokupko-prodazbata.

Chakam vashite mnenia i naj-vaznoto predlozenia v tozi duh.;)))

Predlozenieto e malko "kofti" za bylgarskia predpriemacheski duh, v kojto
neshtata stavat ne 4 ochi, no spored men sdelkite na 4 ochi imenno sa
strashno vredni za vsichki.

--JS

  • Относно: