RE: FW: : lug-bg:ceni

  • Subject: RE: FW: : lug-bg:ceni
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Thu, 28 Oct 1999 22:20:32 +0900 (KST)

On Thu, 28 Oct 1999, Christo Todorov wrote:

> 	Vse si mislia che celta na razvitieto e software -to da stava vse poveche
> user-friendly, v microsoft sa go shvanali parvo i shefovete im sa edni ot
> nai bogatite v sveta, v dosta firmi sa zalojili na slojnosta i veche gi
> niama , presen primer e Digital deto do posledno se praviha na veliki, a
> produktite im naistina sa, no pazara gi izduha, .. ya si predstavi che sled
> 5 godini kogato i mikrovalnovite pechki shte imat OS (da se nadiavame che
> niama da e Windows CE)  za da si stoplish yadenoto da ne iskash da pishesh
> neshto ot roda na
> [...]

Kak uspia da go napishesh tova kato edno izrechenie?!?  >:-| ;)

Christo, ti maj chetesh prekaleno mnogo MS literatura. :))) Imam edin
poznat vyrl privyrzenik na NT, kojto syshto kato tebe e na mnenie, che
Digital bil na izchezvane... Faktyt, che NT ne se podyrza veche na Alpha
ne znachi, che e na izchezvane hich. Posledno maj prochetoh niakyde, che
USA centyra za atmosferni izsledvania e skliuchil dogovor (maj za $2 mln.
beshe) za pravene na cluster za prognozirane na vremeto. Poznaj koia OS
shte e na toia cluster! Pravilno! Linux s PVM Beowulf cluster!

Alpha procesorite sa naistina edni ot naj-byrzite, ako ne naj-byrzite v
momenta i vseki kojto se zanimava s "number crunching" go znae. I mozesh
da bydesh siguren, che i MS go znae i se pukat ot myka, che intrigata s
Alpha svyrshi. Tova za tiah sa ogromni dohodi ot universiteti,
laboratorii, industria, na koito biha mogli da probutat NT terminal server
edition-i. Sega te gi gubiat tia pari, a mozesh da si siguren, che tia
institucii shte se spraviat niakak i bez NT s Alpha - imat si Digital
UNIX, OpenVMS i Linux za Alpha. Zatova MS razprostraniava divotii po
tiahnite si kanali - che Digital (Compaq) zagival i dr. takiva.  I ti
ako svaliash niakoia madama i tia izbiaga s drug shte kazesh "Ami tia
beshe grozna i frigidna".;)) Do tuka za Alpha, Digital, Compaq....;)

A ti mi davash vyzmozno naj-dobria primer - mikrovylnovata pechka. Tochno
tia v nikoj sluchaj niama da ima OS s GUI.
Haide malko prognozi:  :))

Tia shte e s niakakyv chip sys software, ne znam dali ne e silno da go
narichame OS. Shte ima niakakyv komikacionen protokol i tova e. Serveryt v
kyshti shte ti upravliava pechkata, a ne ti shte ia upravliavash. Kato si
igraesh Quake 10 v kyshti shte kazvash "Slozi PIZZA Hut v mikrovylnovata i
ia zagrej 5 minuti". Software na servera, shte razpoznava dumite ti i
pizzata ot hladilnika shte otiva v pechkata i shte se gree. Nikakyv GUI.
Prosto na tvoia server shte ima software komandvasht tezi neshta.
Nastrojkata na tozi software shte ti ia praviat prez Net-a i shte si
plashtash za tova, ako ne mozesh da go napravish sam, kakto sega niakoi si
plashtat za da im popraviat hladilnika ili videoto ili da im slozat tapeti
ili terakota. Bydeshteto na tozi sviat e v specializaciata - edni shte
slagat plochki, drugi shte nastrojvat software, a treti...
Mezdu drugoto i Linus Tolvalds kazva tochno tova. ;)

Shte specheliat ne tezi koito shte praviat GUI koeto da ti dade vyzmoznost
ti da si nastroich pechkata, parnoto, bojlera, alarmata za kolata,....
Tazi rabota moze da se vyrshi samo ot expert. zashtoto ako ti s GUI-to
trygnesh, moze niakoia sutrin da se sybudish v hladilnika s vkliuchena
mikrovylnova pechka vyrhu glavata i kolata ti da ia niama na dvora. Ne
kazvam samo za tebe. I az moze da sym taka, ako tova ne mi e rabota. A za
chovek za kojto tova e rabota, GUI-to niama smisyl. Inache e mnogo
po-lesno, ako si znaesh rabotata.

Niama miasto za GUI integrirano s OS v embeded systems. Viz samo kolko
real-time OS ima na pazara i mi kazi kolko sa s GUI _vgradeno_ i
nerazdelno ot tiah. Az ne znam za takava. Moze i da ima 1-2 ot 1000.

Haide stiga, che se otnesoh... Ideiata mi ti e iasna.

--JS

  • Във връзка с: