Re: [Re: lug-bg: Certifications of Linux Administrator ...]

  • Subject: Re: [Re: lug-bg: Certifications of Linux Administrator ...]
  • From: kay@xxxxxxxxxxxx (kay)
  • Date: Sat, 30 Oct 1999 18:32:01 +0300

On Fri, Oct 29, 1999 at 05:26:56AM -0700, Petko Boukov wrote:

> support, kojto e swyrzan s tunel kym 6-bone, ..."
>

> Uvazhavam mnenieto ti, no ne go spodeljam. I naj-dobrijat sysadmin e v kraja
> na kraishtata samo user s poveche prava. (Nadjavam se nikoj da ne se zasegne.)
> Mojat kriterij e: 'Ako iskash da pokazhesh kolko te biva, daj da vidja koda,
> kojto si napisal.` No tova vazhi samo za men, razbira se.

Ne wavi samo za teb, bydi siguren! Az syshto zastawam za podobno twyrdenie, makar che
nqkoj bi kazal, che na administratora ne mu e rabota da pishe kod.

> Prav si, che 20-30 vyprosa ne sa dostatychno merilo za znanija. Az bih se
> radval obache da ima poveche site-ove kato tekmetrics, a pyk koj kakvo
> znachenie mu pridava, veche si e vypros na lichen izbor.

Wsyshtnost na tekmetrics (dokolkoto si spomnqm) imashe neshto za izprashtane na nowi wyprosi,
no na tqh ideqta im e korenno pogreshna. Prawilniqt nachin da se prowevdat tezi "izpiti" ne e
po web, makar che e dobra zanimawka i baza za srawnenie.

> Toja sport obache, kolko distribucii si kachil, syshto ne go razbiram. Ami che
> stiga da imash vsichki CD-ta, za edna sedmica shte kachish kato nishto
> poslednite dve-tri versii na desette ili dvajsette naj-populjarni distro-ta. I
> pak nishto njama da znaesh za tjah.

Napylno wqrno. I ne samo za Linux - Unix administratora si e Unix administrator i s minimalni
usiliq move da polzwa naj-razlichni sistemi. Az imah predwid ne broj a slovnost na instalaciite,
i to na specifichnite neshta. Wseki move da pusne apache za edin server, nali? Boot ot CD-to,
10 minuti instalaciq, IP adres, dobawqne na 2 accounta, malko nastrojka po servera i gotowo.
Obache, ako klienta ti iska FrontPage extensions, SSL, LDAP authentikaciq, ..., ...?

> Petko

Wsichko dobro,

--
key ID: 1024D/F00A7E3F (DSS)    user ID: kay <kay@xxxxxxxxxxxx>
fingerprint: DDCC 1A8C 30C5 8C7B C7E3  8808 02C3 1A5D F00A 7E3F