Re: lug-bg: Kak da configuriram modema under RedHat-6.1?

  • Subject: Re: lug-bg: Kak da configuriram modema under RedHat-6.1?
  • From: mapc@xxxxxxxxxxxx (mapc)
  • Date: Mon, 15 Nov 1999 12:25:57 +0000

ALEXANI wrote:

> Kak se konfigurira vatreshen modem na COM3(under Win95/98) pri
> RedHat-6.1?
> Az sam nov v Linux, otkade da zapochna?
>
> Sasho
> ==================================================================

Hi,

Da se izcepia i az pak (:P) :
Za da prekratim temata "PPP Dial-up in RedHat X.X"

Po podrazbirane RH ima definirani v direktoria /dev 4 modemni consoles:

/dev/ttyS0
/dev/ttyS1
/dev/ttyS2
/dev/ttyS3

Te pokrivat vsichki vyzmozni com ports na edna standartna konfiguracia
(ot com1 do com4 spriamo dos, windows). Za nestandartnite (s > ot 4 br.
fizicheski com ports) se praviat dopylnitelni consoli ot root s:

h /dev/MAKEDEV ttyS*

(kydeto * = 4 ... x , za vseki port pootdelno, kolkoto tam porta sa vi
max.)
tazi komanda syzdava ednovremenno i /dev/cua* consoli.
Ako MAKEDEV lipsva se pravi slednoto:

mknode -m 666 /dev/cua* c 5 **
mknode -m 666 /dev/ttyS* c 4 **

(kydeto * e nomer consola, a ** = (64+*)

Standartnite portove niamat nuzda dopylnitelno da se setvat.
No ako izpolzvate poveche ot 4 se pravi dopylnitelno konfigurirane
v /etc/rc.serial  (ako niakoi se interesuva ste mu izpratia kopie ot
raboteshto file, no sega tova izliza malko ot temata).

Softuerno nemoze da se setvat ne pnp(plug-and-play) modems,
pri tiah tova se pravi s jumpers.
S tezi, koito poddyrzat pnp ne sym se zanimaval - obiknovenno
setvam pnp modema, ako ima jumper na ne_pnp - taka problemite
sa po-malko i lesno razreshimi, ako niama - niakoi spec po pnp
devices da napishe kak se setva pnp_modem.

Ot consolata pishesh :

dmesg[enter]

(tova ste ti pokaze kakvo razpoznava ot tekushtia ti hardware)
Tam niakyde triabva da ima spomenati com portovete kato:

ttyS0* .........

Za celta v conf. fileta v /etc/ppp pishesh samo ttyS* (bez "0" -
nulata).
Samite tiah za PPP dial-up puskam v attachment edin arhiven
file s /etc/ppp direktoria, koiato raboti na vsichki RedHat linux ver.
Tova sa filetata deto si gi pravi slackware 3.5 sled pppsetup s
leka prerabotka.

Za razarhivirane, ot root:

cp dial-ip.tar /etc/dial-up.tar
mv /ppp /ppp.old
cd /etc
tar xvf dial-up.tar

Primera e s 6 modemni nomera, neobhodimo e ili da ste v direktoriiata
/etc/ppp , ili da premestite filetata d1 ... d6 v dir kym koito imate
path,
ili da si dobavite path (az si gi polzvam ot dir. /etc/ppp i vlizam v
neia
vseki pyt, kogato mi potriabva).
Redaktiraite filetata i slozete vashite telefonni nomera,
login_name, paroli i com portove.

com1 = ttyS0
com2 = ttyS1
com3 = ttyS2
com4 = ttyS3

Za da startirate dial-up ppp vryzkata e neobhodimo
samo da napishete ot root(zastoto filetata e zadylzitelno da
sa sobstvenost na root i da se izpylniavat s prava read, execute
only owner) :

./d1[enter]   (tova e za startirane nabirane na 1-vi tel. nomer)

ako vi dade zaeto i ne vi se chaka samo da si razpadne
liniata, ili iskate da sprete rabota v internet pishete:

./end[enter]

(i pak pishete ./d2...x[enter] , ako iskate da naberete drug nomer)
(predstoi da se napravi avtomatichno - samo, da si pravi change
na tel. nomer za povtorno nabirane, ako dade zaeto.)

dostatychno e da si zadelite edna root console  koiato da vi sluzi
samo za tazi rabota (ako liniite vi se razpadat kato moite ;-),
bez znachenie e dali ste rabotite pod X ili pod txt terminal consoles.

Ako ima nesto neiasno - pishi na:
mapc@xxxxxxxxxxxx