lug-bg: Re: Toya RedHat me ubi...

  • Subject: lug-bg: Re: Toya RedHat me ubi...
  • From: bojo@xxxxxxxx (Bojidar Roydev)
  • Date: Thu, 18 Nov 1999 16:52:02 +0200

At 15:14 17.11.1999 'ã.' +0100, ALEXANI wrote:
>instaliral GNOME WORKST. a ne KDE WORKST.). Startiram programata za

        Towa,koeto ti go izpratih e edno staro pismo, pisano po drug podoben
powod, no e  nezawisimo ot disttribuciite.

> [...]
>tarseneto na modem, tarsi, tarsi... i nisto ne namira. Modema mi e:
>DAVICOM 33.6PNP internal,fax,voice i e na COM3-ISA-slot3 under Win95/98,
>tozi
>modem ne e "WINmodem" ima jumperi(5 na broi): edin za PNP ili NOTPNP,
>drugite neznam za kakvo sa, a i ne pishe v docum. No az testvah kato
>izvadih edin ot drugite jumperi, windows-a razpozna modema vmesto na
>COM3, na COM1.... Znachi tiya jumperi gi vadih i slagah bezbroi pati i
>kombinatzii, no pod RedHat-6.1, tazi programa za Dial-up-a taka i ne

        Skoro si igrah s takyw modem pod Windows.Jumper-ite sa za adresa i irq-to.
Ta kakwo prawish:
1. zabraniawash ot BIOS-a serial ports.
        1.1. gledash w tablicata sled wkluchwaneto na PC-to kakwo dawa w serial
ports. Triabwa da e PRAZNO . (za da imash dostatychno wreme, spri s klawish
PAUSE)
2. prawish modemyat NON PNP i go slagash
3. gledash w tablicata sled wkluchwaneto na PC-to kakwo dawa w serial ports
        3.1. Smeniash jumperi, spirash i puskash, dokato naprawish taka, che da
widish 3F8 ili 2F8 w tablicata.Ako imash jumper za IRQ, izberi 3 ili 4.
Towa ti pozwoliawa da izpolzwash standartnite dev na Linux-a - cua0 do
cua3, bez dopylnitelni nastrojki.
4.Prawis probite s echo-to, kakto ti pisah predi(w DOS ili Linux w konzola
kato root)
        4.1. Prawish tochki 1,2,3 dokato izpylnich t.4 Towa oznachawa,che weche
znaesh kyde ti e modemyt i mozhesh da go kazhesh na Linux-a. Ne razchitaj,
che sam shte si go nameri.
5.Ako modemyt ti e na 3F8 IRQ3, ot BIOS-a razreshawash samo edin COM port i
to ZADYLZHITELNO na drugiqt adres (t.e.2F8 IRQ4)- nikakwo auto. Tozi
comport ot BIOS-a shte ti e nuzhen za mouse.
6. sega idwa wremeto na minicom -triabwa da imash na ekrana(sled
osyshtestwiawane na wryzkata, razbira se) tezi redowe, zapochwashti s ~.
Ako gi niamash - pitaj si ISP -to (da ne sa na WinNT i za ukazaniq)

>Kakto znaesh s vsichki RedHat-ove (ot RedHat-5
>nasam) idva edna programa "minicom", ta s neya modema
>nabira????(configuriran na COM3) No  nesto ne uspyavam da vlyza v
>Internet. Toest configuriram "minicom-a" s telephona na ISP-to,
>username, passw., pulse dial i taka natatak , v dolnata chast na ekrana
>mi pokazva che sam "online", no kogato startiram Netscape mi kazva che
>nyamam valden DNS ili nesto podobno....
>
>Po printzip stom nabira s "minicom" kade e problema???

        Naj-werojatno, ne si konfiguriral prawilno ppp-to. W predishnoto pismo
obiasnih neshto za nego, posle imashe oshte edno pismo po temata. Syshto
triabwa da znaesh DNS servera na ISP - to. Pitaj gi i mu napishi IP -to w
/etc/resolv.conf napr nameserver 190.231.44.3. Kato nachalo pusni ot
konsole ifconfig. Tam shte widish IP adresite na interfaces deto sa aktiwni
w momenta.Ako ti e aktiwno ppp-to tam ima dwa adresa - ediniqt e twoiat,
drugiqt na otsreshtnoto PC.  Opitaj s ping i tozi adress. Ako mine pishi
ping www.yahoo.com. Ako ne mine i ti kazhe host unknown naistina problemyt
e w DNS-a.Ta da si prodylzha tochkite ot po-gore:

7. Ako wsichko do tuk e OK, pusni si startppp-to ot predishnoto mi pismo i
triabwa da si w Interneta.( na mestata w scripta username i password si
slagash twoite user i parola :))
        7.1. ako ne poluchawash reda, zapocwash s ~ w minicom-a, a se swyrzwash s
ISP-to, mahni towa "~" ot startppp i opitaj pak. procheti za opciite na
pppd - man pppd.
8. Ako modemyt ti e nared, t.e. nabirash telefon napr. 180  prez minicom i
chuesh tochno wreme :)), problemyt e w kofiguriraneto na ppp-to. Ako ne e
opitaj ot minicom s atE1V1X3 enter, modemyt kazwa OK, a ti atdp180 i
ochakwash tochnoto wreme.
Gorniat nachin e uniwersalen raboti bez X i ne zawisi ot distribuciata.Stom
si s gnome eto ti oste edin Win nachin za puskane na ppp.
Ot startmenuto na gnome ->System->Control panel posle Network
config->Interfaces>Add->ppp->OK->telNo->ppp  login i
passwd->Customize->Hardware -kyde ti e modemyt , skorost-,
Comunication,Network -set def route i restartppp
posle moshesh da aktiwirash interface ppp0.
W consolen rezhim aktiwiraneto w Red Hat stawa s ifup ppp0, a spiraneto s
ifdown ppp0.
Zasega pusni modemyt da nabira, pyk posle shte mi kazhesh kakwo ti dawa za
ppp-to.
Uspeh!

-Bojo