lug-bg: "fucked" redhat!!?!

  • Subject: lug-bg: "fucked" redhat!!?!
  • From: peterval@xxxxxxxxxxx (Peter Valtchev)
  • Date: Mon, 22 Nov 1999 22:06:27 +0200

Zdraveite,

Ta vse pak reshih da napisha oshte niakolko reda za tova irq 3 i "port"
2, poradi tova 4e iavno mnogo hora imat pogreshni razbirania za modemite
si i hvarliat neobosnovani obvinenia kam redhat! Razbira se podtik da go
napisha beshe i otgovora na predishnia mi mail ""fucked" redhat".
Zna4i tuk shte napisha osnovnite neshta, koito mogat da valnuvat niakoi na
temata za modemite. Stava vapros otnovo za programata setserial - polzvam versia
2.15, ako ima niakakvi razminavania....
Tuk "standart MS-DOS" serial port saotvetsvia:

              /dev/ttys0 (COM1), port 0x3f8, irq 4
              /dev/ttys1 (COM2), port 0x2f8, irq 3
              /dev/ttys2 (COM3), port 0x3e8, irq 4
              /dev/ttys3 (COM4), port 0x2e8, irq 3

Ta ... irq 3, kakto vijdash e za ms-dos COM2 i COM4 - sled kato modema ti e na
edinia ot tezi portove, zna4i irqto e 3, nali? Zatova pri teb stava na irq 3 ...

A puk pod "port 2" ne moga da razbera kakvo imash predvid! Zashtoto po princip
pod port se ima predvid I/O port...
Tova sa standartnite MS-DOS saotvetstvia na serialnite portove:

              IRQ 3: COM2
              IRQ 4: COM1
              IRQ 5: LPT2
              IRQ 7: LPT1
Tai 4e ako modema ti e na com2 -> irq3 ......
Vazmojnite irq-ta za serialni i paralelni portove sa: 3, 4, 7 (ako serial
cartata poddarja visoki interrupt-i, to togava i 10, 11, 12 i 15 sa sashto
svobodni). Drugi irq-ta, osven 2, (9), 3, 4, 5, 7, 10, 11, 12 i 15 ne triabva da
badat izpolzvani, osven ako ne sa zaeti ot drug hardware i ne mogat da badat
promeneni).
Tova sa "standart"nite irq "saotvetsvia":

              IRQ  0      Timer channel 0
              IRQ  1      Keyboard
              IRQ  2      Cascade for controller 2
              IRQ  3      Serial port 2
              IRQ  4      Serial port 1
              IRQ  5      Parallel port 2 (Reserved in PS/2)
              IRQ  6      Floppy diskette
              IRQ  7      Parallel port 1
              IRQ  8      Real-time clock
              IRQ  9      Redirected to IRQ2
              IRQ 10      Reserved
              IRQ 11      Reserved
              IRQ 12      Reserved (Auxillary device in PS/2)
              IRQ 13      Math coprocessor
              IRQ 14      Hard disk controller
              IRQ 15      Reserved
Tova otnovo pokazva 4e za serial ports - irq 3 and irq 4 sa edinstvenite
vazmojni.

Oba4e sashtestuva i druga strana na vaprosa ...
Poradi ograni4enite vazmojnosti na AT/ISA bus arhitekturata, edno i sashto IRQ
ne moje da se izplolzva mejdu 2 ili pove4e serial ports. Ako se opitvate da
napravite tova, edinia ili i dvata serial porta shte ostanat nedostapni! Tova
"ograni4enie" moje da bade preodoliano 4rez multi-port serial port mother boards
(dana), koito sa proektirani da "razpredeliat" mnojestvo serial portove na edno
i sashto IRQ! Takiva dana, poddarjani ot linux vkliu4vat:
AST Fourport, the Accent Async board, the Usenet Serial II board, the Bocaboard
BB-1004, BB-1008 i taka natatak, niama da se otvli4am pove4e. Ta problema pri
teb moje i da e tuk - v takav slu4ai pishi za da ti dam pove4e informacia (ako
dunoto ti e edno ot izbroenite i iskash da polzvash multiple irqs)
E, za poreden put kazvam: Na nikoi ne mu e vinoven redhat, ne si go izkarvaite
na nego!!!!

A otnosno parvite ti dumi po-dolu "che edinstweno i samo pod "lubimia" na
wsichki rad hat, nemoze da ima ppp wrazka , ako modema , stawa wypros wytreshen
pnp/isa, ne na irq 3, port 2, kogato modema, ne e nameren sistemata.....": Ami
zna4i dosega ne sam 4ul niakoia distribucia da nabira s niakakav dialer, kogato
modema "ne e nameren ot systemata"!!!! Vse edno na mashina bez modem da nabirash
telefoni... struva mi se nevazmojno, vaobshte e dosta naludni4ava ideia....
Vaobshte kato gledam za Vas gospodine e samo Windows, shtom iskate Operacionnata
Systema da pravi vsi4ko za vas! Kak shte go nameri sama ne moga da razbera!
Az v predishnoto si pismo iskah Vie da pro4ete niakolkoto pisma okolo setserial,
s koito da si podkarate modema i posle da se svarjete s chatscript. A i tova ne
beshe pismo kam Vas, a kam grupata. Kakto i da e, naloji mi se da pisha i za
setserial i IRQ... nadiavam se ve4e naistina ste me razbrali.

S uvajenie,
eraZer