Re: lug-bg: Linux and other UNIXes

  • Subject: Re: lug-bg: Linux and other UNIXes
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Fri, 26 Nov 1999 22:36:11 +0900 (KST)

On Fri, 26 Nov 1999, R. Tzvetkov wrote:

> Za Solarisa... imam opit s 2 Solarisa Sparc i Ultra 1 Sparc Pyrvo s
> SunOs2.5 i s 5.6 (Solaris7) Abe verno e che e mnogo stabilno - ne se
> povrezda ot samosebesi nikoga (za 3 -4 godini NIKOGA) Hardware e
> zeljazen. Mrezata s Solaris raboti mnogo dobre
> AMA ...
> 	1. administrira se OTVRATITELNO osobenno mrezata (Sravnenie s AIX i
> Linux)
> 	2. knigite i helpovete sa nejasni i prekaleno obshirni prodavat edin
> kup tupi knizki koito taka i ne prochetoh... (sravnenie s Linux)

Naistina izobilieto im e typo. Kogato se nalaga neshto da potyrsish v
tiahnite knigi, obiknoveno po-byrzo go namirash po Internet.

I poneze bukvalno predi edna sedmica mi se sluchi da instaliram Solaris
2.7, vednaga moga da kaza, che biah shokiran ot tova, che pone edin
kompilator ne sa pusnali na diska. Estestveno v segashnite vremena
blagodarenie ne GNU, tozi problem vednaga beshe popraven, no se pitam
dokoga shte prodylzava tazi prostotia. Nalozi se syshto vednaga da si
instaliram bash i gnu-tar i gnu-make, bzip2, stow, less, pico, pine, ssh,
netscape 4.7, preconfigurirane na tiahnata utrepana konfiguracia na
sendmail.....

I daze se chudia dali da ne mu blusnem edin qmail, che tova zivotno
sendmail vsichki go kazvat, che e nai-bugavoto v Internet.
Niamashe tcpwrappers, ta i tiah...

Izobshto imah pone oshte 8 chasa byzikane sled kato svyrshi tiahnata
instalacia.  Inache pyrvo kato go skanirah, napravo udar shtiah da polucha
- edin milion gluposti.  Za kakvo e tova chudo i tia hora misliat li
izobshto kakva default konfiguracia davat...... :(

I nakraia stana pochti kato Debian... ;-)

> 	3. Modulnostta i Konfiguriraneto na instalacijata e pod vsjakava
> kritika spored men SUN si probutvat edin kup gluposti koito realno
> chovek njama nuzda , A posle se chudi kak da mahne osobenno java i NIS
> (NIS+). Predlagat neadekvatni ponjakoga configuracii po defawt (koito
> men ne me urezdaha a posle gi tyrseh da mahna)
> 	4. Hackva se sravnitelno lesno. Ima mnogo mnogo hackove za Solaris.

Za moe GOLIAMO uchudvane, beshe mi trudno da otkria poslednite patchove za
Solaris 2.7. Ne go ochakvah tova ot takava goliama kompania.

> 	Inache e ima MNOGO , MNOGO dobri cherti koito za syzalenie njama da
> spomena (njama vreme ste trjabva da ...)
> 	Dano da vi e polezen opita za sravnenie.
>
> 	Naj-dobro za SIGURNOST (SECURITY) smjatam che e OpenBSD Unix osobenno
> zaradi vgradenata cryptografy (dokoga?)
>
> 	rado

Izvod: Iak firewall s OpenBSD na edin Pentium i edin svesten SUN vytre.
Firewalla e dobre da bootva readonly prez NFS ot SUN-a. Ne sym probval
UltraLinux-a kolko dobre raboti i ne mi se riskuva. Pyk i umni hora
kazvat, che Linux-a oshte e dosta nazad za nad 2 procesora. Zatova vse pak
mi se struva, che Solarisa e neizbezen za tezko natovarvane zasega.
Predimno zaradi zeleznia hardware na SUN....

A ima izgledi i da stane i toi neshto kato GPL. Kato vidiah na /. novia
license na Novell i si mislia, che i SUN skoro shte triabva da go ostaviat
SCSL.

--JS