Re: lug-bg: Kak da si compiliram kernel-a ?

  • Subject: Re: lug-bg: Kak da si compiliram kernel-a ?
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Sat, 27 Nov 1999 04:50:46 +0900 (KST)

On Fri, 26 Nov 1999, Krassen Slavov wrote:

> Svalih si nai novata versia na kernel 2.2.2-15 i siakam da popitam kak
> da si compiiliram moiat kerenl ? Po tochno posledovatelnosta ot
> komandite koito triabva da napisha.
>
> Thanks

Huh!!!

Aama mama mu stara, az li neshto ne znam? K'vi sa tia kerneli, k'vo e t'va
chudo? ;-)

Gledam i se vziram v proslovutia oficialen sait na Linux kernelite i
po-specialno v direktoriata http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.2/
i takvoz neshto ne vizdam.

Ako stava duma za niakakyv drug, ne linux kernel, kakvo obshto ima tova s
tazi grupa? Ako e linux kernel, deto niakoi si go e byrnikal za da go
prodava s niakakvo distro ;-), zashto uvazaemia pitasht ne se obyrne kym
tozi kojto e napravil tozi kernel i/ili mu go e prodal?

Ako li pyk pitashtia neshto byrka i iska vse pak da si kompilira linux
kernel, do otide da si svali poslednia oficialen takyv
http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.2/linux-2.2.13.tar.gz

Sled tova da prochete dokumentaciata sydyrzashta se v samia kernel. Ima si
tam README fail. Ako neshto ne razbira, da prochete i tova

http://www.linuxgazette.com/issue32/bandel.html

i ako pak neshto ne razbira ili ne znae angliiski, da prochete na ruski
neshto
http://www.parkline.ru/Library/win/unixhelp/makelin.txt

Ako ne znae i ruski, da otide v knizarnicata i da si kupi kniga na
bylgarski. Kogato liatoto biah v Bg, ploshtad Slavejkov v Sofia beshe
zarinat s vsiakakvi knigi za Linux na bylgarski. Sigurno i vyv "Vereia" e
syshtoto.

BTW, s edna takava kniga majka mi, kojato e 44-ti nabor, pochti sama uspia
da kompilira linux kernel ot desetia pyt... Moiata pomosht beshe osnovno
za hardware.  Verno, che maika mi ne e bash syvsem tehnicheski
neobrazovana. Po obrazovanie e fizik, ama vse pak e 44-ti nabor.

I ako sled gornite stypki na pitashtia neshto oshte ne e iasno, da pita
pak. Napravih taka i taka, ama ne stana kakto biah prochel, a stana edi
kakvo si....

A sega, de! ;-)

--JS

PS. Sorry. T'va beshe naj-uchtivoto koeto mozah da napisha. Pyrvata versia
na tozi mail beshe dosta po-razlichna... ;-)