lug-bg: Linux box performance tuning

  • Subject: lug-bg: Linux box performance tuning
  • From: peter@xxxxxxxxxx (Peter Nedeltchev)
  • Date: Tue, 7 Dec 1999 12:03:57 +0200

Zdravejte,

Vchera mi napravi vpechatlenie golqmata razlika v proizvoditelnostta na dve
ednakvi mashini, rabotesti s Linux i razlichavasti se samo po svoite diskove.
Ednata mashina e s UW SCSI,  a drugata s EIDE UDMA.
Za vseki e qsno, che razlika ima. Osobeno pri rabota s istinska mnogozadachna
OS.
I vse pak  proizwoditelnostta na  (E)IDE diskovete moje chuvstwitelno da se
podobri ako chovek si napravi truda da  proveri nastroikata na svoqta sistema i
ako e neobhodimo da izv'rshi  s'otvetnite promeni.
Osnovniqt problem e che linux distribuciite po default izpolzwat  16-bit I/O
operacii za  (E)IDE diskovete.  Tova moje da se proveri s :
hdparm -c /dev/hd?
Prevkluchvaneto na 32 I/O operacii stava s :
hdparm -c 1 /dev/hd?
ili
hdparm -c 3 /dev/hd?                (v zavisimost ot chipset-a)

Za dopulnitelni nastrojki i testove na proizvoditelnostta na hard diskovete vij
   "man hdparm".

Ste se radvam ako uspeete makar i malko da zab'rzate svoqt linux box. ;)

Pozdravi,
 peter

--
Peter Nedeltchev