Re: lug-bg: kernel ?

  • Subject: Re: lug-bg: kernel ?
  • From: boukov@xxxxxxxxxxx (Petko Boukov)
  • Date: Tue, 14 Dec 1999 05:20:53 -0800

Razkompresiraj go, da rechem v /usr/src s

# tar zxvf linux-2.2.13.tar.gz

i procheti /usr/src/linux/Documentation/Changes, za da vidish dali razpolagash s neobhodimite versii na paketite, koito otj iziskva. Ne se opitvaj da go kompilirash bez tjah.

Predi tova mozhesh da otidesh na http://www.linuxhq.com/kernel2.2/new.html , za da vidish kakvo novo ima v 2.2 klona, za da precenish, trjabva li ti, ili ne.

Az minalata sedmica opitvah tochno obratnoto. Sled kato bjah kachil na edin 486SX/33-8MB RedHat 6.0, se opitah da kompiliram 2.0.38 s nadezhdata, che shte zaema po-malko pamet. Dobre ama egcs 2.91.66 dade greshki i otkaza da go kompilira, i ponezhe ne mi se downgrade-vashe i kompilatora, otidoh na 2.2.13.

Pri vsichki sluchai si zasluzhava predpolagam da se 'izkachish' do 2.0.38, kojto e posleden za 2.0, i v kojto sa zapushili njakoi dupki. Nego shte kompilirash bezproblemno, tyj kato e ot syshtata serija. Mozhesh da svalish samo 3 patch-a za celta, vmesto da go svaljash celija. Za celta slagash trite patch-a v /usr/src i ottam kato root pravish

# gzip -cd patch-2.0.36.tar.gz | patch -p0
# gzip -cd patch-2.0.37.tar.gz | patch -p0
# gzip -cd patch-2.0.38.tar.gz | patch -p0

Za celta, razbira se, /usr/src/linux trjabva predvaritelno da sydyrzha 2.0.35. Tova go pishe v /usr/src/linux/README

Ako shte poddyrzhash poveche ot edno jadro, gledaj vsjako da si e v otdelna direktorija, napr. /usr/src/linux-2.0.35 i t.n., a /usr/src/linux da e symbolic link:

# ln -s linux-2.0.35 linux

kato tekushta direktorija ti e /usr/src Inache stava mazalo, zashtoto vsichki patch-ove se razkompresirat v ../linux

Shtom stava vypros za Klamath, ne mu misli, ami se upgrade-vaj.(Nadjavam se, che ne si go kupil sys svoi pari, zashtoto e nabutvane sprjamo Celeron-a :)) Ako ne e za server, a e za rabotna stancija, na kojato da si igraesh s Linux-a, mini napravo na 2.3.31. Az se osmelih da podkaram experimentalnija klon ot 2.3.22 i sym absoljutno dovolen ot stabilnostta mu i novite dzhadzhi. Drug variant, ako obichash da si na grebena na vylnata e zaedno s 2.2.13 da si kachish i patch za edna ot novite journaling file-ovi sistemi reiserfs. Bila veche stabilna i uskorjavala zabelezhimo rabotata s malki file-ove, kakto i spestjavala diskovo prostranstvo, ama iziskva preformatirane na syotvetnite partitioni, tyj kato ne e syvmestima s ext2, kakvato shte byde ext3.

Ja da si izbyrsha ligite i da prikljuchvam veche :))

P.S. Zabravih naj-vaznoto. Naj-dobre mini pyrvo na RH6.1, a posle smenjaj kernel-a.

Petko

--

On Mon, 13 Dec 1999 22:45:22   Jordan Damgov wrote:
>Zdravejte,
>
>Vyzmozhno li e da se slozh kernel 2.2.13 na RH 5, i bi li imalo polza da
>se slaga .Ima li njakakvi predimstva tova za rabotna stanstja (Klamath)?
>Sega e s 2.0.35.

--== Sent via Deja.com http://www.deja.com/ ==--
Share what you know. Learn what you don't.