Re: lug-bg: Oracle za Linux

  • Subject: Re: lug-bg: Oracle za Linux
  • From: penev@xxxxxxxx (Alexander Penev)
  • Date: Tue, 21 Dec 1999 16:36:24 +0100

Sujaljavam ako sum prekalil s tona s kojto napisah predishnija si posting.
Reagiram naistina alergichno na takuv tip posting i sajaljavam za tova. Predi njakolko
meseca poluchih otgovor na vuprosa dali oracle standart podurja poveche ot edin
procesor i shtjah da polucha infarkt logato poluchih podoben otgovor (che podurja edin
procesor na DB) sled kato bjah kupil veche multiprocesor server za klienti i t.n.
Otgovora zvucheshe mnogo obeditelno kato vashija i vupreki che znaeh, che podurja
poveche ot edin processor za edin chas dokato testvah i vidjah che ne  e verno
"expertnoto" tvurdenieto, bjah ni jiv ni umrjal. Sujaljavam oshte vednuj za tona s
kojto vi otgovorih, no mislja che ne e kolegialno i ot vasha strana da tvurdite neshta
koito prosto ne sa verni (pone ot dosta vreme). Chovek kojto tepurva reshava dali da
raboti s oracle ili ne bi povjarval vednaga i tova moje bi shte e ravashto v vzimaneto
na reshenie dali da raboti s nego ili ne. Vse pak celta na tazi lista e za informacija
a ne za deinformacija.

Tuj kato maila kojto pratih v listata se e zagubil javno, shte otgovorja v tozi mail.
Oracle e free za developer. Ako se izpolzva za production se plashtat standartnite
client lizenzi.
Za stabilnost oshte nikoga ne mi e izgurmjal (edin server pri kleinti (ot avgust tazi
godina) i edin pri men (ot dekemvri minalata))

Ako ima njakoj konkreten vupros za instalacijata shte se opitam da mu pomogna.

Tova koeto kazvate za problemite e pochti verno. Imashe problemi s instalacionnite
scriptove i s glibc versiite. Coredumpovete za koito sum chuval se duljat glavno na
tezi 2 neshta. Sega Oracle ima patch za novija glibc i pone s RedHat raboti mnogo
dobre. Ako shte slaga njakoj Oracle mu preporuchvam RH zashtoto Oracle razrabotvat na
nego i e logichno tam da ima naj malko problemi.

> Mnogouvazaemi kolega,
>
> MOLIA da budete taka dobar i da spazavate prilichen ton, kum koeto se staraem
> povecheto ot horata, koito pishem v tozi list. Suchuvstvam Vi za cska.net,

Tova ne go razbiram ?! Za kakvo me sujaljavate, ne vi haresva stranicata ili ...???

> no tova ne Vi dava osnovanie da se durzute kato na stadion!
>
> Za Oracle: Opredeleno smqtam, che tova e naj-dobrata baza danni,
> no eksperimentite sus neq pod Linux dovedoha do nqkloko seriozni coredumps.
> Sled proverka po I-net se okaza, che versiqta za Linux vse oste ne e dostatuchno
> stabilna.
> Dannite mi sa otpredi okolo godina.

Oracle 8 vurvi na moja server ot 12.1998 na RH 5.2 i ne  e izgurmjal nikoga. Ot 3
meseca sum na 6.0 i njamam dosega nikakvi oplakvanija.