lug-bg: i/o port

  • Subject: lug-bg: i/o port
  • From: beev@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (Nikolai Beev)
  • Date: Sat, 12 Feb 2000 11:55:17 +0100

Zdravejte !

Imam edin vypros: pod DOS programirah na Borland Turbo C i polzvah za
vhod i izhod inportb i outportb (polzvah gore-dolu samo paralelniq
port). Iskam da prerabotja softuera taka che da vyrvi pod Linux i
poglednah edin sajt za programirane na paralelniq port pod Linux.
Pregledah sourcovete ... za izhod se polzvashe funkcija
outb(port_adres,value).  #include direktivite bjaha neshto takova :

#include <stdio.h>         ->> jasno :-)
#include <unistd.h>        ->> tova bilo za root permision checking (ne
me interesuva, az sym vinagi ROOT).
#include <asm/io.h>       ->> eto tuk bi trjabvalo da ima definirani
funkcii za vhod/izhod

Ta, zareduh programata v XWPE (IDE za kompilatori, v moja sluchaj samo
za gcc) i probvah da ja kompiliram, NO
mi dava greshki za nedefinirana funkcija outb. Poglednah vyv fajla v
direktorija /usr/include/asm i tam tazi funkcija ja imashe ! Ne znam
kakvo da pravja ...

Bladogarq predvaritelno ! I syjaljavam ako vyprosa mi e bil prekaleno
elementaren !

A, imam i oshte edin vypros : kyde v Plovdiv moga da si kupja Corel
Linux i RH 6.1 ?

THANKZ

Niki