Re: lug-bg: Linux (OpenSource) v darjavnite serveri

  • Subject: Re: lug-bg: Linux (OpenSource) v darjavnite serveri
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Wed, 23 Feb 2000 14:23:39 +0900

On Tue, Feb 22, 2000 at 04:32:00AM -0800, Petko Boukov  wrote:

|Vizhte, tova mozhe i da e zabavno, no e kontraproduktivno. Ako pravilno sym razbral, tazi web stranica e nasochena kym dyrzhavnata administracija. Smjatam, che poveche shte i otiva sdyrzhan ton, lishen ot podigravki, inache nikoj njama da ni chue. Zapochesh li s obida kym njakogo, kakvoto i da mu kazhesh sled tova, toj njama da iska da te slusha. Neka ne izglezhdame nezreli i ne iskame tvyrde mnogo navednyzh.

Az ti otgovorih v lichen mail, no sega shte povtoria po-podrobno.
Ima tri pasaza, koito mogat da sa sporni ot tvoiata gledna tochka:

1.Ñòðàíè÷åí íàáëþäàòåë, êàêúâòî ñúì àç, îñòàâà ñ âïå÷àòåëåíèå çà
íåêîìïåòåíòíîñò èëè äàæå ïî-ëîøî - óìèøëåíî ïðàõîñâàíå íà ñðåäñòâà.

2. Öåëòà íà òàçè ñòðàíèöà å äà ñúáèðà àëòåðíàòèâíè èäåè è äà ãè ïðàâè
äîñòúïíè çà íåäîñòàòú÷íî êîìïåòåíòíàòà (íÿêîé áè êàçàë äîðè êîðóìïèðàíà)
áúëãàðñêà àäìèíèñòðàöèÿ, ñ íàäåæäàòà ÷å òîâà ùå è ïîìîãíå (èëè çàñðàìè)
äà âçèìà ïî-ïðàâèëíè ðåøåíèÿ.

3. Àêî çíàåòå íåùî èíòåðåñíî è ëþáîïèòíî çà íÿêîÿ âúðõîâíà ãëóïîñò íà
àäìèíèñòðàöèÿòà, ïèøåòå âåäíàãà. Õîðàòà òðÿáâà äà çíàÿò çà ïðîñòîòèèòå
êîèòî ñå âúðøàò.

Tova e...

Tuk az sym napisal, che sym "stranichen nabliudatel". T.e apriorno moeto
mnenie ne e "neosporimo". To si e i taka. Ot mestoto kydeto sym do
Bylgaria ima nad 15000 kilometra i makar da cheta vestnici i da
kontaktuvam s hora, tova ne vinagi moze da zamesti zivite kontakti.

V Bg horata imat tendencia da se obizdat kogato niakoi gi nareche
"nekompetentni". Tova e malko prekaleno. Vseki e nekompetenten (v
razlichna stepen) i vseki ima kakvo oshte da uchi. Ako niakoi ne e naisno
s tova, negov si problem...

Za smetka na tova ako niakoi byde narechen "korumpiran", toi ima pravo da
se obizda i dori da me sydi. Obache zabelezi tochno teksta "íÿêîé áè êàçàë
äîðè êîðóìïèðàíà". Useshtash li razlikata? "Niakoi..." Ne az zasega. T.e.
az sym si napravil moiata smetka...

Ochevadno e, che niama niakoi ministyr da sedne da chete tazi stranica i
da se "sramuva". Celta e da se izrabotva "obshtestveno mnenie" po vyprosa.
T.e. tova triabva da e "tehnicheski argumentirana publicistika".
Povtariam: p-u-b-l-i-c-i-s-t-i-k-a!!!
Publicistikata ne izkliuchva ostrite dumi. Ako si chel niakoi ot pisaniata
primerno na poeta Botev, shte se ubedish dosta byrzo v tova. Dumata
"idiot" e edna ot mekite...

I izobshto tova e MOETO mnenie i az sym se podpisal pod nego. Ako niakoi
iska da publikuva neshto drugo v drug stil, da mi pusne teksta na kirlica
(ili HTML) i az shte go publikuvam tam. Syotvetno da se podpishe i shte se
znae, che tova e negovoto mnenie. Niamam namerenie obache da publikuvam
"mnenia za stranicata"...

|Ne me razbirajte pogreshno. Kritikite na Julian sa osnovatelni, no neka ne smesvame vsichko navednyzh, a se fokusirame vyrhu softwear-a za nachalo :-)

Ami fokusiraj! Chakam... ;-))

--JS