Re: lug-bg: pipes

  • Subject: Re: lug-bg: pipes
  • From: luben@xxxxxxxxxxxxx (luben karavelov)
  • Date: Tue, 18 Apr 2000 04:50:45 +0300

Svetoslav Nikolov wrote:

> Ne mojesh li da izpolzvash semafori, ili naprimer message queue za da
> razberesh koga e prikliuchil child-procesa?
> A inache ako child procesa startira programa, toi moje da proveriava
> dali programata ne e svurshila chrez slednite niakolko reda :
>         /* Create one way pipe line with call to popen() */
>         if (( pipe_fp = popen("pidof program_name", "r")) == NULL)
>         {
>                 perror("popen");
>                 exit(1);
>         }
>
>         fgets(readbuf,80,pipe_fp);
>         fgets(readbuf,80,pipe_fp);
> [...]

princino pipe buffera e 4096b goliam. tova znachi, che
kogato parent
processa poluchi SIGCHLD (child processa e svurshil), toi
moze da ne e
prochel vsichko, koeto child processa e napisal vav pipe-a.
Ot druga strana se opitvam da izbegna popen(), zashtoto tia
mi startira
programata v shell. a puk ne iskam da pass-vam niakakvi
specialni stoinosti,
shtoto prez pipe-a predavam kartinki(PNG), taka che ne moze
da se kazhe
che ima specialni stoinosti - vsiaka takava moze potencialno
da se sudurzha
vav predavanite danni.
Celia problem e tam, che kato chetesh ot pipe ne poluchavash
EOF, sled kato
otsreshtnata strana go e zatvorila, kakto bi triabvalo da e
(pone v
dokumentaciata na glibc pishe, che taka triaba da e).

Luben