  • Subject: Re: lug-bg: TCP/IP Monitor
  • From: zimage@xxxxxxxxx (Theodor Milkov)
  • Date: Sun, 23 Apr 2000 20:08:53 +0300

Pavel Petrov wrote:

> [...]
> (server-a) mi e na Slackware 7.0. Ostanalite 5 sa na
> Windows...
>  Osobenosti: 1. Si4kite mashini sa s edno stati4no IP;
> 2. Vynshniqt ni transfer e osiguren 4rez ednoposo4na
> satelitna vryzka i naeta liniq 56.600.
>  Vaprosat mi e: ima li takyv monitor, koito moje na
> 4oveshki ezik (se pak ne si4ki, koito rabotqt tuka sa
> komputerni genii :)) da mi sledi transfera, koito
> minava prez naetata liniq, otdelno na tova kolko
> polu4avam ot satelita (zapusnat e squid za proxy)i da
> mi dava prosta statistika za windows mashinite
> (momentna vryzka i polu4eni/prieti bytes)..

Ami takiva neshta sa ipacct, iptraf, mrtg ili kakvoto si napishesh polzvaiki
ipchains. Vsiako ot tia mojesh da namerish na http://www.freshmeat.net - ima
si search. Az obiknoveno si nadraskvam niakoi script i polzvam ipchains.
Naprimer ako iskash da sledish traffic-a ti ot INet kam niakoia tvoia mashina
s IP 192.168.0.2 pri polojenie che localnata ti mreja e 192.168.0.0/28 bi
imalo vida:

# Sazdavash novi IP chains sas ime kakvoto ti hrumne (v sluchaia i2lin i
i2lout:-)
ipchains -N i2lin
ipchains -N i2lout
ipchains -A -s ! 192.168.0.0/28 -d 192.168.0.2 -j i2lin
ipchains -A -s 192.168.0.2 -d ! 192.168.0.0/28 -j i2lout

Tova mojesh da go podavash za vizualizacia na MRTG, da go palnish v SQL baza
danni i posle da go vizualizirash i s excel ako iskash :-) Ako obache ne ti se
zanimava chak tolkova mnogo vij po gore za niakoe ot goovite reshenia...

>   Probvah edin monitor (iptraf v.2.2.1), no mai nqma
> da mi svyrshi rabota :((
>
> A i oshte neshto... ima li nqkakva programa (pak za
> linux :)), koqto da moje da kontrolira transfera kym
> dadena mashina - t.e. da ograni4ava do edisi kolko si
> K/sec i pri nujda da go terminira  :)

Ima i to mnogo po-moshtna. Moje da zadelia bandwidth v classes kato moje da
zaema neizpolzvania traffic m/u classovete, da setvash "burst" ili pikovi
stoinosti na traffic etc etc... Polezno chetivo po vaprosa e:
http://www.ds9a.nl/2.4Routing/HOWTO/cvs/2.4routing/output/2.4routing.html
Ako se sbluskash s konkreten problem pak pitai :-)

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG