Re: [kaloian@xxxxxxxxxx: lug-bg: LaTeX and cyrillic PostScript fonts]

  • Subject: Re: [kaloian@xxxxxxxxxx: lug-bg: LaTeX and cyrillic PostScript fonts]
  • From: sn@xxxxxxxxx (Svetoslav Nikolov)
  • Date: Mon, 24 Apr 2000 10:56:03 +0200

On Sun, 23 Apr 2000, you wrote:
> Åòî forward çà êîðàòà êîèòî íå ìîãàò äà ÷åòàò ÊÎÈ.
>
> ----- Forwarded message from Kaloian Doganov <kaloian@xxxxxxxxxx> -----
> Çäðàâåéòå!
>
> Èìà ëè íÿêàêúâ ÷àëúì äà ïîäêàðàì êèðèëñêè PostScript øðèôòîâå ñ LaTeX?
> Ïðî÷åòîõ Small Linux Cyrillic HOW-TO, íî òàì øðèôòîâåòå ñà Metafont. Â
> êðàéíà ñìåòêà, ïîëó÷àâàì äîáðå èçãëåæäàùî DVI, íî êîãàòî ãî êîíâåðòèðàì
> äî PDF, âñè÷êî ñå ñáîçÿâà çàðàäè ðàñòåðíèòå øðèôòîâå. Íÿêîé áîðèë ëè å
> ïðîáëåìà ñ PostScript?
>
> Ïî âñè÷êî èçãëåæäà, ÷å ðàçïîëàãàì ñ PostScript-âàðèàíò íà øðèôòîâåòå LH.
> [...]

Problemat e pri preminavaneto kam PDF. Programata koiato pravi PDF e na
bazata na web2c.Inache PostScript (.ps) izliza OK.

BTW, v poslednite instalacii na tetex-a, vijdam che versiata e vse poveche
oriazana.
Naprimer na RH 5.2
"\usepackage{times}" dava prekrasni shriftove,
a na RH 6.X
\usepackage{times} dava greshka
Proveri si instalaciata, i vij dali imash kirilishki shriftove v darvoto na
web2c.
Hint:
gledai za neshto ot roda na OT1,

Tova za koeto pishe Julian Stoev naistina raboti na novite distribucii.
No problemat ne e da se izkara kirilica, a da se nakara LaTeX da pishe
vmesto "Chapter 1" "Glava 1", vmesto "Contents" "Sudurjanie" i t.n.
Tova se postiga s paketa "Babel".
\usepckage[english, bulgarian]{babel}
\selectlanguage{Bulgarian}

Tova koeto az sam napravil e T2 encoding za bulgarski ezik, obache
srichko-prenasianeto ne srabotva 100%. Za sujalenie niamam predstava
kak da izgeneriram vsichki vazmojni sluchai na srichkoprenasiane.
Imam predlojenie ( ako ima naviti ) da se napravi paket za babel, s
poddrujka na Bulgarski (vkliuchitelno i za pdflatex )  s kodirane po cp1251.
Koito e navit neka mi pishe. Ako se saberem poveche ot 3-ma, imame dobri
shansove da napravim neshto. Ideiata e ne da se praviat shriftove i t.n., a da
se izbere instalacia, i da se napishe "language definition file" za Babel.

 Svetoslav Nikolov
 Dept. of Information Technology
 Build. 344, room 209
 Technical University of Denmark