Re: lug-bg: satelit + squid connect

  • Subject: Re: lug-bg: satelit + squid connect
  • From: boukov@xxxxxxxxxxx (Petko Boukov)
  • Date: Fri, 30 Jun 2000 06:54:04 -0700

Sobstveno proxy ne ti e absoljutno neobhodimo. Chel sym, che ne se rentira da slagash proxy za po-malko ot 50 potrebitelja.

Sega za routing-a: Chinijata ne ti pozvoljava da ti minat prez neja izhodjashtite paketi, tyj kato tja samo si priema, t.e. toja problem ti e reshen hardwear-no :) Ot druga strana rutirashtite im tablici na europeonline sa taka nastroeni, che vryshtat paketite ot proxy-to samo po vyzduha, t.e. ne mozhesh da ping-nesh po kabel tjahnoto proxy - poluchavash li otgovor na ping-a do proxy-to, znachi satelitnata vryzka ti raboti. S dve dumi, njama mnogo-mnogo kakvo da nastrojvash.

V taja vryzka shte preporycham edna mnogo polezna programka za sledene na vryzkata ako si na Windows mashina. Vidjah ja v predposlednija broj na Sveta na Internet:
http://www.ncftpd.com/winstuff/trayping/

Pisali sa ja syzdatelite na ncftp, t.e. ne sluchajni hora. Predstavljava samo edna ikonka, kojato si sedi v tray-a i pokazva ima li, ili njama vryzka s daden adres, a kato postavish kursora na mishkata vyrhu neja, ti dava i statistika za vryzkata. Kato vidja, che maksimalnijat ping se e uvelichil mnogokratno, obiknoveno njakoj tochi ot mesten server (mp3-ta naj-chesto) bez da polzva proxy-to. Otkrivam go s tcpdump i mu iznasjam porednata lekcija. Ponjakoga mu puskam ping flood (za kratko, che da ne tovarja mnogo mrezhata) i otivam da go pitam kak mu e vryzkata: 'Abe dosega beshe mnogo dobre, ama sega kato che li sprja. Dobre, pak shte si slozha proxy-to.'

Petko

--

On Thu, 29 Jun 2000 22:25:14   Emil Terziev wrote:

>moje bi stavam dosaden NO mi e za parvi pat da se sblaskam s takv problem.
>  Ideata e che iskam da pusna vrazka prez satelit kato na Linux machinata
>sam pusnal internet i vrazka kam satelita.kato i ppp-to i satelita imat IP
>adresi. No ne znam kak da napravia taka che ishodiastite paketi da minavat
>prez naetata linia a
>vhodiastia trafik da minava prez satelita( koeto moje razbira se t.e. HTML
>,FTP) i da ne tormozi naetata linia - nali za tova e cialata igra .Nesto ne
>ni e iasno kak da organiziram nestata.zatova se probvam da nastroia
> [...]

--== Sent via Deja.com http://www.deja.com/ ==--
Before you buy.