Re: lug-bg: firewall comparison

  • Subject: Re: lug-bg: firewall comparison
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Mon, 3 Jul 2000 23:33:46 +0900

On Mon, Jul 03, 2000 at 03:42:06PM +0200, ISM Kolemanov, Ivan wrote:
|hej spasqvajte me
|trqbva da napisha speshno docu:
|zasto linux/openbsd resheniq za firewall, a ne drugo.
|ako nqkoj znae kade ima gotova tablica sas sravneniq za
|proizvoditelnost, cena i t.n. na razlichnite comersialni i ne
|resheniq, neka da pusne nesto
|Ogromni blagodarnosti za vseki link

Ïðè÷èíèòå íå ñà òîëêîâà òåõíè÷åñêè, êîëêîòî ñâúðçàíè ñ "÷îâåøêèÿ
ìàòåðèàë". Âúïðîñúò òàêà ïîñòàâåí íÿìà ñìèñúë. Íåùî ïîâå÷å, òîçè êîéòî
òè ãî å ïîñòàâèë òîâà çà äîìàøíî å äîñòà áåçõàáåðåí. Ãðàìîòåí ÷îâåê
ìîæå äà ïîñòèãíå ïî÷òè åäíàêâà ñèãóðíîñò íà âñåêè UNIX è íà NT.
Íåãðàìîòåí òàêúâ ìîæå äà îñâèíè âñÿêà îò òåçè ñèñòåìè è íèêîé íå ìîæå
äà ãî ñïàñè.

Öåíîâèòå âúïðîñè ñà ìíîãî ðàçòåãëèâè. Îïåðàöèîííèòå ñèñòåìè íå ñà
ÿáúëêè è êðóøè, íåôò èëè æåëÿçíà ðóäà (òîâà ñà ò.íàð áîðñîâè ñòîêè, çà
êîèòî å ìíîãî ëåñíî äà ñå äåôèíèðà òÿõíàòà öåíà). ÎÑ ñå ïðîäàâàò íà
ìíîãî è íàé-ðàçëè÷íè öåíè íà ðàçëè÷íè ïîòðåáèòåëè, êàòî ÷åñòî
óñëîâèÿòà çà öåíàòà ñà òúðãîâñêà òàéíà. Ñàì ïî ñåáå ñè âúïðîñúò çà
ñúïîñòàâÿíå íà öåíèòå íà ÎÑ è íàáèðàíå äàííè çà òîâà å ìíîãî ñëîæåí,
îñîáåíî íàáèðàíåòî íà ïðåäñòàâèòåëíè äàííè. Òè íå ìîæåø äà äîñòèãíåø
äî òàêèâà.

Ïî-äîáðå èì êàæè íà òèÿ äåòî òå ïèòàò, äà ñå õâàíàò äà ñâúðøàò íåùî
ïî-ïîëåçíî è äà íå òå çàíèìàâàò ñ ãëóïîñòè.

--JS

-- --> Translated message begin  <-- --

Prichinite ne sa tolkova tehnicheski, kolkoto svurzani s "choveshkiia
material". Vuprosut taka postaven niama smisul. Neshto poveche, tozi koito
ti go e postavil tova za domashno e dosta bezhaberen. Gramoten chovek
moje da postigne pochti ednakva sigurnost na vseki UNIX i na NT.
Negramoten takuv moje da osvini vsiaka ot tezi sistemi i nikoi ne moje
da go spasi.

Cenovite vuprosi sa mnogo razteglivi. Operacionnite sistemi ne sa
iabulki i krushi, neft ili jeliazna ruda (tova sa t.nar borsovi stoki, za
koito e mnogo lesno da se definira tiahnata cena). OS se prodavat na
mnogo i nai-razlichni ceni na razlichni potrebiteli, kato chesto
usloviiata za cenata sa turgovska taina. Sam po sebe si vuprosut za
supostaviane na cenite na OS i nabirane danni za tova e mnogo slojen,
osobeno nabiraneto na predstavitelni danni. Ti ne mojesh da dostignesh
do takiva.

Po-dobre im kaji na tiia deto te pitat, da se hvanat da svurshat neshto
po-polezno i da ne te zanimavat s gluposti.

--JS

-- --> End of translated message <-- --