Re: Offtopics (Was: Re: lug-bg: LOG?)

  • Subject: Re: Offtopics (Was: Re: lug-bg: LOG?)
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Wed, 12 Jul 2000 15:05:15 +0900

On Tue, Jul 11, 2000 at 12:48:01PM +0300, Valery Dachev wrote:

|Prekrasno, samo che choweka pita drugo. I ti prawish towa, koeto az
|specialno (a i predpolagam oshte dosta narod) mnogo mrazq - OKLONQWASH SE
|OT TEMATA.

:-) Ïîçâîëÿâàì ñè òîÿ ëóêñ, âÿðíî... Àìà ñàìî â ïîëçà íà ïèòàùèÿ. Àêî
íå èñêà, ìîæå äà èãíîðèðà íàïèñàíîòî îò ìåí.

|(1) sendmail e mnogo dobyr MTA (ne che ostanalite ne sa).

Òóêà ñìå íà ðàçëè÷íè ìíåíèÿ.

|Ti znaish li
|kolko wreme trqbwa da stoi i da chaka naprimer da se kompilira qmail ?
|osobeno kato e na otdalechena mashina ?

Çíàì ïðåêðàñíî çà 486 80ÌHz 16MB RAM íà 15000 êì. Òîâà äîñòàòú÷íî
äàëå÷ ëè å è äîñòàòú÷íî áàâíî ëè å? Äîñòà ìèíèìàëåí êåðíåë ñå
êîìïèëèðà 2 ÷àñà ïðèìåðíî. Êîìïèëèðàíåòî íà qmail å îêîëî 25 ìèíóòè.
Qmail ìîæå äà èçêàðà è 2 ãîäèíè áåç äà ñå ïðåêîìïèëèðà (äîêàòî íå ñå
ñìåíè glibc, íî ïðèìåðíî qmail êîìïèëèðàí çà 2.0.7 ïðîäúëæè äà ðàáîòè
íà 2.1.3 áåç ïðîáëåì). Êåðíåëúò îáà÷å íà 7-8 ìåñåöà âñå ùå ñå íàëîæè
äà ãî ñìåíèø, àêî èñêàø âñè÷êî äà òè å íàðåä. Íÿìà íèêàêâà ëîãèêà â
òîâà, êîåòî ñè íàïèñàë, çíà÷è...

|(2) nikoj ne e kazal, che kernel-yt e kompiliran s poddryvka na
|capabilities. Oswen towa, dave i da sa kompilirani, che oznachawa, che toj
|ima lokalni accounts, che da se exploit-wa towa.

Íå áèõ ðàç÷èòàë íà òîâà. Sendmail å åäíî òàêîâà æèâîòíî, êîåòî âñå îùå
èìà ñâîéñòâîòî äà ïðåâðúùà ëîêàëíèòå exploits â remote òàêèâà. ;-)

BTW, ÿ ñâåòíè íàñàì êúäå ñå âêëþ÷âàò è èçêëþ÷âàò òèÿ capabilities ïðè
êîìïèëèðàíå íà êåðíåë, ÷å äà ñè ãè èçêëþ÷à. ;-)

|Wyobshte toj ne pita za mnenieto na nqkoj si za sendmail ili za kernel-a
|kojto ima, a za towa, koeto goworqt logowete. Syshtoto ponqkoga stawa i w
|#linuxhelp. Zatowa wseki go e strah da ide da pita tam. Wyobshte, aman ot
|hora, deto se chudqt zak'wo da si zacheknat ezika.

:-) Àéäå íÿìà äà òè îòãîâàðÿì, ÷å òîâà ñè ãî ïèñàë ïðèâå÷åð è ìîæå äà
ñè ïèéíàë íÿêîÿ áèðè÷êà â ïîâå÷å. Àç êàòî ïèéíà áèðè÷êà ñúùî ãè ïèøà
òàêèâà, òà òå ðàçáèðàì.

|Az specialno ne znam kakwo oznachawat tiq logowe. Sendmail nikoga ne e
|bil ot na user-skite nastroeni MTA.

... è ñìÿòàø, ÷å íàïèñàíîòî îò ìåí íÿìà íèêàêúâ ñìèñúë. Òâîå ïðàâî.
Íàäÿâàì ñå ïîíå íà ïèòàùèÿ äà ìó å áèëî ïîëåçíî. Àêî íå - çäðàâå...;)

--JS

-- --> Translated message begin  <-- --

|Prekrasno, samo che choweka pita drugo. I ti prawish towa, koeto az
|specialno (a i predpolagam oshte dosta narod) mnogo mrazq - OKLONQWASH SE
|OT TEMATA.

:-) Pozvoliavam si toia luks, viarno... Ama samo v polza na pitashtiia. Ako
ne iska, moje da ignorira napisanoto ot men.

|(1) sendmail e mnogo dobyr MTA (ne che ostanalite ne sa).

Tuka sme na razlichni mneniia.

|Ti znaish li
|kolko wreme trqbwa da stoi i da chaka naprimer da se kompilira qmail ?
|osobeno kato e na otdalechena mashina ?

Znam prekrasno za 486 80MHz 16MB RAM na 15000 km. Tova dostatuchno
dalech li e i dostatuchno bavno li e? Dosta minimalen kernel se
kompilira 2 chasa primerno. Kompiliraneto na qmail e okolo 25 minuti.
Qmail moje da izkara i 2 godini bez da se prekompilira (dokato ne se
smeni glibc, no primerno qmail kompiliran za 2.0.7 produlji da raboti
na 2.1.3 bez problem). Kernelut obache na 7-8 meseca vse shte se naloji
da go smenish, ako iskash vsichko da ti e nared. Niama nikakva logika v
tova, koeto si napisal, znachi...

|(2) nikoj ne e kazal, che kernel-yt e kompiliran s poddryvka na
|capabilities. Oswen towa, dave i da sa kompilirani, che oznachawa, che toj
|ima lokalni accounts, che da se exploit-wa towa.

Ne bih razchital na tova. Sendmail e edno takova jivotno, koeto vse oshte
ima svoistvoto da prevrushta lokalnite exploits v remote takiva. ;-)

BTW, ia svetni nasam kude se vkliuchvat i izkliuchvat tiia capabilities pri
kompilirane na kernel, che da si gi izkliucha. ;-)

> [...]
|#linuxhelp. Zatowa wseki go e strah da ide da pita tam. Wyobshte, aman ot
|hora, deto se chudqt zak'wo da si zacheknat ezika.

:-) Aide niama da ti otgovariam, che tova si go pisal privecher i moje da
si piinal niakoia birichka v poveche. Az kato piina birichka sushto gi pisha
takiva, ta te razbiram.

|Az specialno ne znam kakwo oznachawat tiq logowe. Sendmail nikoga ne e
|bil ot na user-skite nastroeni MTA.

... i smiatash, che napisanoto ot men niama nikakuv smisul. Tvoe pravo.
Nadiavam se pone na pitashtiia da mu e bilo polezno. Ako ne - zdrave...;)

--JS

-- --> End of translated message <-- --