Re: lug-bg: dial-up server za linux shell

  • Subject: Re: lug-bg: dial-up server za linux shell
  • From: boril@xxxxxxxx (Boril Yonchev)
  • Date: Tue, 1 Aug 2000 19:09:59 +0300

za dial-in ili dial-out govorim ? i kakvo razbirash niakolko dushi da se
varjat na modem ednovremenno !!! takova chudo nema !!! ako si zemesh grupov
nomer v ATC-to mogat da se vrazvat niakolko dushi ednovremenno v zavisimost
ot grupata ti no ne na edin a na saotvetnia broi modemi.

Tova shte reche che nai malkoto shte imash nujda ot razshiritelna karta za
com portovete ti naprimer Cyclades Cyclom te dobaviat oshte 8 porta
razshiriaemi do 64 mai.

za da si napravish dial-in sarvar mai nai lesnia nachin e da napravish
slednoto, pisha ti za nastroivane na RH box shtoto polzvam takav za drugite
distribucii e analogichno samo niakoi patishta shte se razminavat

/etc/inittab
mg:54321:respawn:/sbin/mgetty -C data ttyC0
mg:54321:respawn:/sbin/mgetty -C data ttyC7

/// v sluchei che polzvash Cyclom s 8 porta ako karash na standartnite 2
shte bade

mg:54321:respawn:/sbin/mgetty -C data cua0
mg:54321:respawn:/sbin/mgetty -C data cua1

niakade iz dokumentaciata na mgetty pisheshe che bilo za predpochitane da se
polzva v slucheia cua? mesto ttyS? device, vapreki che ttyS? sa s poveche
vazmojnosti, v kraina smetka dali shte e cua ili ttyS se taia :-)

pravish si saotvetnia broi failcheta v
/etc/ppp/options.ttyC0
xxx.xxx.xxx.xxx:yyy.yyy.yyy.yyy
115200
crtscts
modem

xxx.xxx.xxx.xxx ti e IP-to na sarvara
yyy.yyy.yyy.yyy e IP-to koeto davash kogato niakoi vleze na toia port

/etc/ppp/pap-secrets
triabva da ima
# client        server  secret                  IP addresses
*               *       ""                      *

/etc/mgetty+sendfax/login.config
mahash komentara pred
/AutoPPP/ -     a_ppp

triabva da stane neshto kato tova
/AutoPPP/ -     a_ppp   /usr/sbin/pppd auth -chap +pap login

led tova
killall -HUP init

i veche triabva da mojesh da puskash ppp na vseki registriran user v
mashinata ti

Boril Yonchev