Re[2]: lug-bg: ne mi se smeite de az sam beginner :))dial-up server za linux shell

  • Subject: Re[2]: lug-bg: ne mi se smeite de az sam beginner :))dial-up server za linux shell
  • From: shristov@xxxxxxxxxxxxxx ( )
  • Date: Thu, 3 Aug 2000 10:48:24 +0300

Ne e tochno taka. Lichno sum instaliral Debian 2.1 (poslednata
stabilna versia) v pod 100 mb, vkluchitelno man-stranicite. Mislia,
che ako ti triabvat samo osnownite uslugi (FTP, Web i e-mail) mojesh
da minesh s pod 200 mb, pri tova s miasto za log-faylove. Obache,
kakto kazvat niakoi hora, bezplaten obyad nyama. V konkretnia sluchay
tova oznachava, che triabva da nauchish dosta za Linux i da izvurshish
vsichko na ruka. I nay-vajnoto, niama da imash nikakuv grafichen
interface, taka che si opichay uma :) Ako reshish da opitash tova,
triabva da zadavash edin po edin vseki paket, koyto ti tryabva. Ne se
pritesniavay, che shte propusnesh neshto kluchovo - instalirashtata
programa e umna i shte ti kaje, a osven tova vinagi mojesh ruchno da
dobavish kakvoto ti triabva. Vse pak da te predupredia - samo Debian i
Corel Linux izpolzvat paketite s format .deb - vsichki drugi Linux-i,
koito sum vijdal, izpolzvat .rpm (formata na RedHat). Tova obache ne e
seriozen problem, ako imash jelanie da nauchish Linux i sravnitelno
dobra vruzka kum Internet - vsichkia neobhodim software se
razprostraniava v source vid i mojesh da si go drupnesh ot Mrejata.

A ako si istinski maniak i niamash nikakvo svobodno prostranstvo (ili
ne iskash da go habish), mojesh da prochetesh HOWTO za tova kak sam da
si napravish distribucia (zabravih tochnoto mu ime, no lesno shte go
poznaesh)

A, i oshte neshto. Zashto iskash horata da se svurzvat prez edin
modem? Ako e zashtoto imash samo edna tel. linia i ne ti se plashta za
 nova, jalko, mnogo malko moje da se napravi. Ako problemut e v
 lipsata na modem ... ami kupi si oshte niakolko, ako imash pari.
 Mojesh bez osobeni griji da svurjesh do 4 (chetiri) modema kum edna
 mashina - samoto ti duno nay-veroyatno ima 2 RS-232 porta, a ot
 niakude (moje-bi) shte namerish I/O karta s 2 RS i edin LPT port -
 narichaha se "razshiritelni" ili Super I/O karti i struvat
 (predpolagam) 3-4 dolara.