Re: lug-bg: radiusd - sega da obiasnia dokrai :)

  • Subject: Re: lug-bg: radiusd - sega da obiasnia dokrai :)
  • From: valery@xxxxxxxxxxxxx (Valery Dachev)
  • Date: Tue, 8 Aug 2000 02:51:18 +0300 (EEST)

On Sat, 5 Aug 2000, Ivan Zahariev wrote:

> [...]
>
> bazata se razrushava po slednia na4in - primerno nesto stava s cisco-to - da
> re4em 4e go spra ot toka :). v takuv slu4ai stava pulna boza s radwtmp - ve4e
> ne
> e iasno koi user se e dropil i koi e oste "still active". v takuv slu4ai
> stavat
> super kashi. primerno edin user moje cial den da mu se broiat 4asove, bez dori
> da e vlizal ve4e v neta (ot kak sum sprial ciscoto).

> a osven tozi problem, za koito iavno az sum vinoven, se polu4avat i drugi -
> naprimer kakto si raboti radius-a i izvednuj kato napisha radlast vmesto

Towa e dosta golqm problem, no ne e w Radius ... strahuwam se, che
problemyt e neizbeven, ako tokyt spira samoproizwolno. Syshtiqt problem se
poqwqwa, kakto znaesh, i sys sistemniq /var/log/wtmp, ako izkljuchish
mashinata si derektno.

> a osven tozi problem, za koito iavno az sum vinoven, se polu4avat i
> drugi - naprimer kakto si raboti radius-a i izvednuj kato napisha
> radlast vmesto da si izleze normalnata tablica s useri/ports...etc na
> ekrana se poiavavat nekvi maimuneci i t.n. ... e tova ve4e ne znam kak
> da go opravia. (tva se e slu4valo samo 2 puti do sega - v nekolko
> mese4nata upotreba na radiusd)

Imam dwe predpoloveniq:
1) ako stawa pri wsqko radlast - move bi ne si kompiliral Radius na
syshtata mashina. A w razlichnite Linux distribucii (i wyobshte unix based
OSes) formatite mogat da warirat.
2) ako stawa ot wreme na wreme - koga za posledno puska fsck ? da ne bi
imash prepokriwashti se fajlowe ?

> i poslednia problem - ne tolkova osnoven, no susto vajen - kogato promeniam
> nesto v users file na radius-a triabva da pravia rehash na daemona. pravia
> "killall -HUP radiusd" i gotovo. gotovo ama ne vinagi... poniakoga bazata se
> rehashva defektno, t.e. nekoi useri (novite ili starite) ne sa zaredeni
> pravilno i na tiah im se otkazva authentikacia.

Nqkoi ?! Ne e li na wsichki. Ami specialno w users-fileyt ima slednata
hawa, che sled "DEFAULT" naprimer redyt ne move da e prazen, a wednaga
trqbwa da pochnesh opciite. Towa e specifichno maj za Cistron Radius. A
tochno obratnoto beshe za Livingston Radius, naprimer. Ne sym siguren.
Nqkakwa zapetaq move bi iztyrwash ...
Oswen towa, Cistron Radius nqmashe li sobstwena programa za restart ?

> eto tva sa greshkite, koito se poiavavat pri men...kude li gresha, pomognete,
> stoto sum v bezishodica. pisha, pisha programi za analizirane na loga radwtmp.
> a na nego postoianno nesto mu stava.

Ami az edno wreme pisah za obiknoweniq wtmp, no bachka i na radwtmp. Kakto
ti kazah, ima q na stranicata mi za download, no nqkyde praweshe problem,
prichinata za kojto wse oshte ne sym otkril. Mislq che problemyt se
poqwqwashe pri preminawane ot mesec na mesec ili neshto podobno. Inache si
ima i web output i wsqkakwi gluposti.

> puk za analizite, iavno ste polzvam moite sobstvenoru4no napisani programi,
> mysql e slojen za men na tozi etap :)

Ako wzemesh da poprawish moqta, shte sym ti MNOGO blagodaren ;))))))

> Regards, famzah

> P.S. za Simultaneous-Use  -  ne mi se iska da polzvam tazi opcia, stoto 4esto
> se slu4va modema na clienta da se dropi purvi, na server-a ne se dropi i
> clienta kato reconnectne go dropi vednaga bez pri4ina... za tova sum napisal
> programa da proveriava prez 1 min za multilogini (makar 4e pri suvpadenie na
> obstoiatelstvata programata moje da proveri to4no kogato se logva usera
> pak...ama tva e po-malko veroiatno)

Pri men towa mnogo rqdko se sluchwa - da zalepne ediniqt modem. BTW,
chuwam che naprevenieto po nashite "ljubimi" BTK-rski (.............)
linii e po-wisoko ot towa po zapadnite standarti (a dali ne beshe t'wa
samo za naetite), koeto prawi mizerii s modem-a. DigSys mislq go
razprawqha i si slagaha da chiftowete nqkakwi predpaziteli, no za
syvalenie ne znam kakwi tochno :((

. . . . . . . . .				S uwavenie, Valery Dachev
Only wimps use tape backup: _real_ men just upload their important stuff
on ftp, and let the rest of the world mirror it ;)
  -- Linus Torvalds, about his failing hard drive on linux.cs.helsinki.fi
: User ID      : Valery Dachev <v.dachev@xxxxxxxx>                      :
: Homepage     : http://valery.zonebg.com/                              :
: PGP Key ID   : 1024D/1C4C9712 (DSA)                                   :
: Fingerprint  : C451 0CC8 8EB4 655C D7C8  9D7F DCE9 C14E 1C4C 9712     :
: Homepage     : http://linux.home.bg                                   :