Re: lug-bg: Squid cache size

  • Subject: Re: lug-bg: Squid cache size
  • From: gashti_dolu@xxxxxxxxx (gggg ggg)
  • Date: Mon, 21 Aug 2000 14:30:50 -0700 (PDT)

--- George Akabaliev <g0g0@xxxxxxxx> wrote:
> Zdrawejte!
>
> Imame sys Skeleta tuk edin Squid. Razmera na kesha e
> 3GB i sme go slozhili

bravos - ne sam bil sam s ogromen cache:-))

> na
> edin partition syshto 3GB. Oba4e w edin moment cache
> sa napylni i Squid wika
> niamam miasto na diska.. Dying.

abe 4udih se ,4e nikoi oshte ne se e obajdal - javno
si go 4istiat tihomalkom :-)

> Wyprosyt mi e dali niakoj we4e se e interesuwal,
> kolko miasto zaemat
> sluzhebnite
> danni w cache_dir direktoriata. Sega sym ostawil
> okolo 150MB rezerw, no ne
> znam
> dali e dostaty4no! Utre da ne mi re4e pak niamam
> miasto na diska!

opredeleno shte re4e to4no taka

> Ako niakoj e minal we4e po tozi pyt shte sym mu
> blagodaren ako spodeli opita
> si!

vij sega :az sam ISP po newolia det se vika (ako niama
takuw termin - da se zapishe :> ) i za mnogo ot
neshtata pitam priateli.ina4e sam ot onzi rod
programisti ,deto se blaskat s niakoia ogromna
programa ,za koiato konkurenciata iska $3000 ,a az
kazwam ako dadete $100 shte po4erpia.Ta ne moga da
goworia za neshtata wse edno , 4e znam za tiah ot
godini predi Adam...

no razgledah podrobno SQUID-a 2.3 STABLE i otkrih
seriozni greshki ,niama da obiasniawam podrobno , no
za towa,koeto pitash - toi si meri goleminata na
failovete w /chache i kato stignat do zadadenata
golemina i po4wa da trie , no ne meri towa ,koeto w
momenta e aktivno ,kakto i log filetata.Drugiat
problem e ,4e ako darvoto na poddirektorii ti e po
goliamo ot 256 - prosto zabravi da gi premeri kolko MB
sa.
predstawi si , 4e imash 10 usera,koito sa otworili po
5 faila(towa e malko) po okolo 20k obshto = 1MB -towa
ne se meri ot squida.
posle pitash dali shte ti stignat 150MB za logs-
zavisi ot poseshteniata i nai-ve4e ot greshnite
stranici.moite obiknowenno sa okolo 40MB , no mi se e
slu4walo i da minawat 100MB.

kato kraen izvod: 4isti si filetata ra4no ,ako ne
mojesh da si pozwolish dwoino po-goliam disk :-))ili
pishesh edin tup script , koito da pishe :
rm -Xvr /cache/*
/.../squid -z | <> -k reconfigure

(sintaksisa zavisi ot versiata na squid i
distribuciata na linux)

georgi