Re: lug-bg: wapros

  • Subject: Re: lug-bg: wapros
  • From: erzr@xxxxxxxxxx (Peter Valchev)
  • Date: Tue, 19 Sep 2000 12:33:14 +0000

Suddenly on Mon, Sep 18, 2000 at 03:07:33PM +0300, Hill wrote:
:
: Waprosa mi po-to4no e dali move da se naprawi taka, 4e dadeno prilovenie
: (ili services) da slu6a na powe4e ot edin port ednowremenno.
:
: Hill

Ami chestno kazano ne mislia che pri kakvito i da e obstoiatelstva shte
ti se nalaga fizicheski da 'otvariash' nov port za opredelen service,
poradi mnogo prichini.. koito nqma da izbroiavam.

Za tazi cel idealna rabota bi ti svurshil ipnat (from ipfilter).
s negovata 'rdr' funkcia (tova v 95% ot sluchaite bi ti svurshilo
ideaaalna rabota).

Ne znam tochno i za kakva cel tova ti triabva, no primerno ako iskash
da puskash webserver, koito da slusha na 8000 port (tova moje da ti
triabva otnovo poradi red prichini), a v sushtoto vreme
80 port da redirect kum 8000 (zashtoto v protiven sluchai e po-trudno
horata da 'otkriat' tvoiat server), moje da izpolzvash neshto kato:

rdr tun0 10.0.0.1 port 80 -> 10.0.0.1 port 8000

A otdelno nqkoi prilojenia, v tova chislo i apache mogat da 'slushat'
na edin ili niakolko port-a.

E, za ipfilter poveche informacia na:

http://coombs.anu.edu.au/~avalon/ip-filter.html -> official site

http://www.obfuscation.org/ipf -> IP Filter Based Firewalls HOWTO

-p.

--
$Id: .signature,v 1.147 2000/09/17 22:35:01 erzr Exp $
* Peter Valchev <erzr@xxxxxxxxxxxxxx>