Re: [lug-bg: Unsatisfied. Can not install the software.]

  • Subject: Re: [lug-bg: Unsatisfied. Can not install the software.]
  • From: mmarkov@xxxxxxxx (Minko Markov)
  • Date: Wed, 18 Oct 2000 13:28:31 -0400

sheib@xxxxxxx wrote:

> Ima niakolko nachina da se spravish s tozi problem.
>
> 1 - da updatenesh glibc
> 2 - da extraktvash .rpm package-a i da go install rychno
> 3 - probvai rpm -F $(ls /dir/sys/rpm/ta) --nodeps, kakto i rpm -U -||-
>
> za queryto - rpm -qf
>
> Uspeh!

Dokolkoto razbiram, problemqt mu e v tova, che dadeniyat rpm, da go narechem X,
zavisi ot softuer Y. Ako Y ne e instaliran, ili e instaliran, no X se nuzhdae
ot po-nova versiya na Y, instalaciyata na X propada, sqvsem logichno. Ot sqvetite
po-gore (1) pomaga samo ako Y e glibc, (2) i (3) sa vredni, zashtoto X nyama
da raboti normalno ili izobshto nyama da raboti, ako Y go nyama.

Vsqshtnost, (3) mozhe da e ot polza, ako Y deystvitelno e instaliran, no ne
kato rpm. Ako Y e tar.gz paket, obiknoveno exe-tata sa v /usr/local/bin , a
bibliotekite v /usr/local/lib . Neizvestno zashto (na men) , rpm tqrsi exe-ta i
lib's sqotvetno v /usr/bin i /usr/lib i ako ne gi nameri tam, se oplakva, che
takiva nyama izobshto. E, ako si siguren, che dadena biblioteka ya ima, a rpm
kazva, che ya nyama, togava ima smisql da forsirash s --nodeps.

Ako si samo na rpm's , t.e. bez tar.gz neshta, ne vizhdam prichina da se opitvash
da forsirash instalaciyata.

Kqm Joshuah: ako rpm-instalatorqt ti (tozi kpackage, ili kakto se kazva) se oplakva,
che daden software lipsva, i tozi software go nyamash, edinstvenata vqzmozhnost e
da si go namerish i da go instalirash pqrvo nego. Paketite sa na rpmfind.net
Vnimavay da vzemash **samo** RedHat 6.2 paketi. Sqs Suse ili Mandrake mozhe da
se prekarash, tqy kato sa kompilirani za druga sistema.

--
Minko