Re: lug-bg: boot/root

  • Subject: Re: lug-bg: boot/root
  • From: v_valchev@xxxxxxxxxx (Valentin Pavlov)
  • Date: Tue, 24 Oct 2000 15:55:57 +0200

Po princip kak se pravi boot disketa:
1. syzdavash edin PRAZEN fail kojto shte ti byde root disketata (da rechem 4
megi):
     dd if=/dev/zero of=rootimg bs=4M count=1
2. syzdavash fajlova sistema v samiqt fajl;))
    moze da q napravish ext2 no zadylzitelno s 1024b  na inode
    inache shte ti dava tochno tazi greshka, koqto poluchavash:

    mke2fs -b 1024 rootimg

    Spored men obache po-dobro reshenie e:
    mkfs.minix rootimg
3. Mountvash si image-to v nqkoq direktoriq:
    mount -o loop rootimg /mnt
4. Pylnish go s edin glup gluposti
5. unmountvash si image-to:
    umount /mnt
6. gzip rootimg
7. have sex ;-PP

Mezdu drugoto ne e mnogo hubavo da kopirash cqlata /dev ot distroto s koeto
si.
Da rechem che tam imash poddryzka na edin kup ide-ta + partitioni + scsi
plus edin kup drugi char & block devices ot koito nqmash nuzda i vsqko ot
koito ti zaema
1K ako si formatiral imageto s ext2 i 1024/inode ..
Taka che viz koi tochno dev ti trqbvat i si kopiraj samo tqh.