Re: lug-bg: substitution ednovremenno v nyakolko fail-a

  • Subject: Re: lug-bg: substitution ednovremenno v nyakolko fail-a
  • From: yaneti@xxxxxxxxxxx (Yanko Kaneti)
  • Date: 15 Dec 2000 02:05:05 +0200

On 13 Dec 2000 21:41:55 -0800, Rosen wrote:

heh, datata ti e interesna :)

> Zdraveite

zdrasti

> [...]
> edna duma s login-a na user-a, nesto kato
> abcdefgh -> myuser23  Znam kak da napravya
> tova fail po fail. Failowete koito tryabva
> da korigiram sa 5-6 i vsichko tova otnema
> okolo 2 minuti za potrebitel.
> Vaprosa mi e : kak moga da korigiram vsichki failowe
> navednaz? Ne znam bash ili perl za da si napisha
> script, nito nesto podobno. Misleh si da sloza na
> kraya na edin pipe vim +1,$s/abcdefgh/myuser23 ,
> ama ne znam kak da podam vsichki failowe (i tezi
> ot poddirektoriite) ot ~/ na saotvetnia potrebitel.
> (moze bi se dosestate che sam malko newbie)

pravilno si se nasochil mislya no nai-lesno(1 red) bi bilo slednoto

1. promyana vuv vsichki failove v direktoriyata na usera
  find ~user -exec perl -pi -e 's/abcdefgh/myuser23/g' {} \;
2. za po malko tochno opredeleni failove shte stane
  perl -pi -e 's/abcdefgh/myuser23/g' `cat file_s_imenata_na_failovete`
\;

polzva se taka narechenoto in-place editng na perl-a
mojesh da daesh -pi.bak  koeto shte zapazi originalnite failove sus
razshirenie bak

> Ste bada blagodaren za vsyakakvi otgovori,

nadyavam se da ti svurshi rabota :)

yanko