  • Subject: lug-bg: Re:
  • From: kristo_komsalov@xxxxxxxxxxx (Kristo)
  • Date: Wed, 28 Feb 2001 12:14:58 +0200

Citiram towa pismo zastoto iskam samo da
go dopylnia i da se poluci sybrano na edno miasto otgowora

From: "Yovko D. Lambrev" <yovko.lambrev@xxxxxxxxx>

> V sendmail 8.9 i nagore ima smyana na kontzeptziyata za
> relaying-a by default. Do sega po-printzip sendmail
> idvashe s otvoren relay za navsukude - veche nyama da e
> taka. Eto kakvo pishe v README.cf:
>
> Relaying (transmission of messages from a site outside
> your domain to
> another site outside your domain) is denied by
> default.  Note that
> this changed in sendmail 8.9; previous versions allowed
> relaying by
> default.

Imai predvid ce w dokumentaciata ima i failowe ne promeneni s
versia 8.9 i e obyrkwasto vnimavai. A i informaciata e e razprysnata na
malki parceta na wsiakyde.

Sega po problema

Stava duma za faila relay-domains - taka se kazwa imeto
wnimawah v /etc/mail.
Kato tuk ima edin malyk kapan w dokumentaciata
mezdu wersii 8.00 i 9.9 w tozi fail e triabwalo da opises
IP ili imenata ako imas dns ' po dobre IP' s imena e po stilno
ama i po slozno.
Sled 8.9 tozi fil e razbit na dwa faila gornia s IP e pod drugo ime
a w tozi sa imenata ili domeinite na serveite kito triabwa da polucawat
posta bez da im se prawi otorizacia dali systestwuwat.
Moia fail /etc/mail/relay-domains
izglezda taka:
com
net
edu
org
gov
bg
de
uk
ca
fr
Samo tezi zastoto drugi ne sa mi nuzni - dobawi si i twoi
Faila ne systestwuwa w /etc/mail taka ce go syzdai sam.

Cialata pricina za problema pri teb ne e iasna
zastoto ne e iasno twoia server dali e registriran domein.

Stawa duma za slednoto sled 8.9 sendmail
pravi opit da proveri systestwuwa li domeina na polucatela.
Za syzalenie dori i da si onlain, ako si instaliral masquerading
towa zapitwane se blokira. sendmail resava ce polucatela ne systastwuwa
i wrysta wednaga na mail programata na klienta urelaybel domain
i ne go postawia w opaskata na potrebitela za posetnesno izprastane.

Ako obace twoita masina si e registrirana itn 'gornoto resenie pak ste
raboti'
no togawa wyznikwa wyprosa kakwo preci na sendmail da komunikira s
dns servera i misla ce towa triabwa da go iziasnis.
Wiz po predisnite otgowori na twoia wypros swyrzani s zone failowe i.t.n
Misla ce ako twia slucai e takyw to prosto e zadylzitelno da gi opravis.

Inace s tozi fail opisan i s kombinaciata sengmail fetchmail i tramplinen
server yahoo.com 'stoto e pop3 smtp' az usiguriavam na 10'tina
potrebiteli prez edi dealup posta  e sys zabawiane na mailowete mezdu
wklucwaniata.

Poslepis:
Az smiatam gornoto resenie za kyrpez. Ima opcii za mc faila koito na kniga
wliaiat wyrhu
tozi proces. Weroiatno stawa duma za kombinacia ot tiah sydrah se da
redaktiram
i prekompiliram no ne nacelih wiarnata kombinacia, wiarwam ce takawa ima.
Na edin server ne go pomna za syzalenie namerih twyrdenieto ce takava
kombinacia niama i ce edinstwenia nacin e 'imase instrukcia da se iztriat
nekolko biblioteki predi kompilacia ta da ne gi nameri ' widia mi se mnogo
diwasko.
Naskoro puskah systia wypros do grupata no nikoi ne otgowori

Ako nameris po elegantno resenie ili greski ' gornoto e sybirano parce po
parce
ot suma mesta' pisi

Priatno precompilirane ;-)
Kristo