Re: lug-bg: cvs server

  • Subject: Re: lug-bg: cvs server
  • From: luben@xxxxxxxxx (Luben Karavelov)
  • Date: Thu, 8 Mar 2001 22:11:48 +0200

On Thu, Mar 08, 2001 at 05:36:24PM +0100, Nikolay Hristov wrote:
> zdraveite
>
> iskam da popitam niakoi puskal li e sobstven CVS server? az se opitvam da si
> pusna obache
> zabeliazah che dokumentaciata e mnogo razhvyrliana. ne mojah da nameria
> primerno razdel
> "setting up CVS server" :) niakoi moje li da help, ili pone da me nasochi
> kam neshto za chetebe
> shtoto pak kazvam tova koeto idva sas source code-to v docs/ e mnogo
> shantavo napisano :)
>
> Nikolay Hrstov

zdravei,
az sam puskal, no predi syvetite, malko da naglasim poniatiata.

CVS (Concurent Version System), kakto sochi imeto e systema
za control na versiite, taka che da e vyzmozhno poveche ot
edin chovek ednovremenno da rabotiat vyrhu edno i syshto
dyrvo ot failove. pri tova po vsyako vreme da mozhe da se
vidi kakvo e bilo systoyanieto na dyrvoto v opredelen moment.
Tova znachi che v CVS ne e opredelen transporta ot repository-to
do clienta.

Ta sledvashtia vypros e: ti za kakvo pitash - kak da si set-nesh
CVS repository-to i proektite, ili kak da setnesh niakakv
transport layer kam veche gotovo repository?

ta podred:
1.za da si setnesh repository-to:
        #export CVSROOT=/var/cvs
za da si syzdadesh nov proekt:
cvs import -m "Importvat se src za project-1" project-1 compania release
                ^^^^^^                        ^^^^
                tova otiva v changelog-a      tova e imeto na directoriata v
                                                repository-to
sled tova
cvs add ...
i t.n.
tip! ako si s debian napishi "info cvs" - dokumentaciata e strahotna

2.za da setnesh transport triabva da izperesh mezhdu rsh,ssh,pserver,
cvsup i t.n.
ako imash instaliran sshd, imash vsichko neobhodimo:
na otdalechenata mashina prosto kazvash:
        #export CVS_RSH=ssh
        #export CVSROOT=:ext:user@xxxxxxxxxxxxxx:/var/cvs
i natam si bachkash kato che reposytory-to ti e na localnia disc.

3.specialni cvs-servery:
        pserver - setva se lesno i se vika ot inetd
        cvsup	- ne snam no kazvat che e dobro.

Ako imash niakakvi po-konkretni vyprosi pitay

Luben