  • Subject: lug-bg: WINE is NOT EMULATOR
  • From: al_shopov@xxxxxx (Alexander Shopov)
  • Date: Mon, 02 Apr 2001 12:21:46 +0300

Zdraveite momci,
Iavno vse poveche hora ekspirimentirat s WINE (inache i testerite na
BEER ne sa malko)
Zatova da dam niakoi obiasnenia.
1. Parvo pravilo: Wine ne e emulator!
2. Vtoro pravilo: Wine ne e emulator!
Wine e implementacia na Windows API-tata.
Kogato chovek se zamisli za razlikata mezhdu Windows i Linux
prilozheniata za x86 vizhda che:
1. izpalnimite failove imat malko po razlichna struktura, zarezhdate se
po razlichen nachin
2. I Linux i Windowskite sa za edna i sashta arhitektura i sa  na
ednakav mashinen ezik.
Niama nikakav problem edno Ws prilozhenie da bade pusnato pod x86 Linux,
problema e che prilozhenieto razchita na uslugi ot OS - kato naprimer
prozorci, upravlenie na failovete, na pametta, vzaimodeistvie s drugi
komponenti i t.n. WINE e imenno tova - implementacia na tezi Windows
uslugi za x86 Linux.
NE SE EMULIRA HARDWER!
Zatova e napalno vazmozhno edin den Ws prilozhenieta da varviat po barzo
na Linux otkolkoto na Ws - nomera e koi pishe po efektiven kod. A
otvorenie kod tuka mu e silata.
VMWare ima drug podhod - pravi se virtualno PC, no ne se emulira
procesora! Izpolzvat se osobenostite na Intel arhitekturata.
Mnogo hora propuskat naj-vazhnoto ot proekta WINE - t.n. winelib. To
pomaga da si portnete prilozhenieto za Linux, mozhete vmesto da linkvate
obektnite si fajlove sas dll-ite na M$, da gi linknete s winelib i imate
NATIVE Linux prilozhenie.
Niama emulacia.
Az lichno sam uspiaval da napravia slednata kombinacia - na edna Linux
mashina mountvam dos partition ot druga Winods mashina , Na linuxskata
sam pusnal wine, obache vizualizaciata pravia otdalecheno ot druga Linux
mashina - i eto ti Windows Terminal Server. BEZPLATNO! Puskal sam dori
QuarkXpress taka.
Sas sigurnost mogat da se puskat i igri - HalfLife, StarCraft. Dazhe ima
edna kompania koiato se e zaela da portne DirectDraw i Direct3D za WINE.
Kogato mi ostane vreme shte se opitam da instaliram pod WINE i da
napravia screenshotove na programata, koiato BSA preporachva da si
namerish nelegalnia softuer. Interesno mi e kakvi rezultati shte
dade.(heh-heh)
Mezhdu drugoto - ako shte eksperimentirate s Wine - svalaite si
poslednata versia - tam ima gotovi config failove za razlichni
prilozhenia i se uprostiava rabotata s nastroikata.
Osven tova - svalete si bezplatnite shriftove na MS, zashtoto
(http://www.microsoft.com/typography/fontpack/)
1. Kachestveni sa (stiga sme obviniavali MS, che pravila samo
nekachestveni raboti - shriftovete kakto i harduera na MS sa
prevazhodni! ;->)
2. Mnogo WS prilozhenia razchitat na tiah.
al_shopov

  • Във връзка с:
    • lug-bg: Upload
      • Изпратено от: mitko@xxxxxxxx (Dimiter Kolov)