Re: lug-bg: Otnosno lekciqta za http serverite

  • Subject: Re: lug-bg: Otnosno lekciqta za http serverite
  • From: firedust@xxxxxxx (Stanislav Lechev)
  • Date: Thu, 17 May 2001 16:51:57 +0300

On Thursday 17 May 2001 15:23, you wrote:

> Lektora sum az :)
priqtno mi e :)))

> :) ne e tochno taka
>
> V linux thread-a e olekoten process, i mnogoto threadove mogat da se
> raglezhdat kato process i childove,koito share-vat cqlata si pamet. Osven
> tova, 100 threada qdat mnogo po-malko resursi ot 100 child-a ( mozhesh da
> go probvash dazhe :) )

absolyutno si praw...
no ako stignem do momenta s lipsa na pamet umira celiq demon
dokato pri childowete shte umre samo nqkoj child

> Thread ne se killva za lipsa na resursi

imenno nqma kak da killnem samo nqkoj thread
za towa kernela killwa celiq demon s wsichkite mu threads

> Ako oprem dotam da nqmame pamet, to taka ili inache kernela shte killva
> kato izoglaven, no samo v toq sluchaj, a ako na webserver ostanesh bez
> pamet, naj-chistiq variant e prosto da izchezne web servera,taka che
> admina da uspee da se logne i da opravi problemite :) ( tova e ot lichen
> opit ... imal sum apache kojto se durzheshe kato forkbomba )

ne bih se syglasil
move da stane taka che nqkolko chasa da nqmash dostyp do mashinata
predstawi si slednata situaciq
ti spish w 2:00 am
towa chudo umira ...
ti nauchawash w 3:00 shtoto togawa e uspql da te
sybudi scripta ti ili kolegata ti
otiwash do rabota stanalo e 4:00
gledash/pulish se do 4:30 i rebootwash

e ... ot 2:00 do 4:30 twoqt web server ne raboti

a w moq sluchaj raboti no s po malko clients

> Opredeleno sa po-burzi ... prosto sa po-olekoteni

> Po sushtiq nachin threadnatiq processs shte pusne malko thread-ove i shte
> bachka na sushtiq princip :)

da ama ima neshto drugo
che threadnatiq nqma kak da kave iskam threadowe
i kernela da mu otkave
shte ostanat na opashkata no problema e che demona weche shte e lapnal
pamet za sledwashtiq
i kogato imash 20 zaqwki w opashkata to togawa shte imash 20 pyti
poweche pamet zaeta

> Razlikata e ogromna... netscape dokolkoto si spomnqm ne e threaded.
greshish

> Osven tova, za kernela nqma processi i threadove, ima samo thread-ove :) i
> toj gi schedule-va po edin i susht nachin.

ne tochno
procesa predstawlqwa thread w kernela
no towa ne e syshtiq thread kojto e w userspace priloveniqta
kato httpd-to

> govoreh za mmap(), ne za malloc(), ili brk() (system call-a ). Vizh man-a
> za poveche informaciq.

da qwno az gresha...

> ami ... mozhe bi ne si razbral neshtata ( koeto e moq greshka, ne sum
> obqsnqval kato horata izglezhda ...)

celta na pismoto mi ne beshe da te obidq ...
i se nadqwam da ne sym go naprawil...
kakto kazah towa e moe mnenie ...
mislq che lekciqta beshte mnogo prinizena za powecheto lame admini
move bi trqbwashe da q nasochish kym tezi koito sa po naqsno s neshtata :)))

pozdrawi......

- --
- - Regards,                                            AngelFire -
- -     Stanislav Lechev                    <firedust@xxxxxxx>    -
- -    PGP Key: http://firedust.vega.bg/pgp/StanislavLechev.asc   -
- -  Vega Internet Service Provider (tm)  --  http://www.vega.bg  -
   Everyone is a genius.
     It's just that some people are too stupid to realize it.