Re: lug-bg: dhcpd

  • Subject: Re: lug-bg: dhcpd
  • From: skelet_bg@xxxxxxxxx (Georgi Georgiev)
  • Date: Fri, 18 May 2001 13:28:50 +0100 (BST)

--- Stoian Mishev <stuckoff@xxxxxxxxxxxx> wrote:
> imame slednata situacia
> edna C class mreva (primerno 192.168.1.0/24)
> w LAN-a sa zakacheni okolo 100 PC-ta (wsqko e s
> nqkakwo IP i daden GW Linux-a
> kojto e na 192.168.0.1)
> no she se smenq dostawchika i IP-tata shte sa
> primerno 10.0.0.0/24
> bih iskal da pusna DHCPd kojto da rapryskwa IP-tata
> po MAC adresi
> ta wyprosa mi e kak naj lesno da wzema MAC
> addressite na wsichki LAN-ki w
> mrevata i da naprawq conf file za dhcp-to ? warianta
> za kojto se seshtam e
> [...]

Ima edin paket "arpwatch" i v nego ima
programka "arpwatch", koiato slusha mrejata i
pravi baza danni ot tipa "MAC IP oshte_neshto".

Nameri kade e v Internet, iztegli, kompilirai,
pusni s root-prava (shtoto iska takiva),
chakai 2-3 dena da ti postroi bazata i
sled tova s prosta programka prehvarli bazata
(misla, che faila na bazata e tekstov i e arp.dat)
kam /etc/dhcpd.conf.

Tam zapisite imat slednia primeren format:

host SomeHostName {
  hardware ethernet 00:60:B0:D4:EB:37;
  fixed-address 10.201.192.12;
}

za vseki fiksiran host.

Ako neshto ne ti e iasno, pishi mi li4no !

=====
Skelet
====== http://skelet.hit.bg