Re: lug-bg: Tyrsia informacia za rykovodstvo za C/C++

  • Subject: Re: lug-bg: Tyrsia informacia za rykovodstvo za C/C++
  • From: sn@xxxxxxxxxxxxxx (Svetoslav Nikolov)
  • Date: Mon, 21 May 2001 08:09:59 +0200

Vsiaka knijka za C shte ti svurshi rabota. Raboti pochti kato
za DOS. :

main()
{
 printf("Hello world \n");
}

Kam otlichnite vrazki dadeni ot Liuben Karavelov iskam da dobavia
i  http://www.linuxdoc.org/guides.html. Tam ima edin malko ostarial
no varshesht rabota "The Linux Programmer's Guide".  Opisani sa
neshta kato "shared memory", "semaphors" i t.n. Ima i
hubavo rakovodstvo za pisane na draiveri ot Oti Pomeranz koeto
pokriva i kernelite 2.2.x.
Mnogo polezen mi beshe kursa "Machine oriented programming"
http://www.it.dtu.dk/c49275/documents.html - ako iskash
da se nauchish kak se pishe shell, kak se pravi multi-tasking,
co-routines i prochie.

Za kompilatora i debuggera probvai
# info  gcc
#info gdb
#info make
#info as

Ako imash KDE gornite neshta mojesh da gi chetesh v
hubava sreda kato izberesh za "address" v poleto
"Location"
"info:/make" ili kakvoto iskash.

Mojesh da probvash i na
www.linuxprogramming.com

Ako iskash da pravish grafichni interfeisi otidi na www.kde.org -
ima publikuvana kniga, koiato moje da svali ot mrejata. Ako si
privarjenik na gnome, probvai s tiahnata dokumentacia.

Ami tova e,
Svetoslav