Re: lug-bg: Memory management

  • Subject: Re: lug-bg: Memory management
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Fri, 1 Jun 2001 12:07:16 +0300

> Az sym sys 2.4.4 i pri men syshto shared=0
> Ostanah s vpe4atlenie 4e v 2.4  kato shared ne se docladvat
> shared text segments. Ne mojah i da otkria kakvo to4no se docladva
> kato "shared" - Moje bi shm? Tova moje da se proveri . No opredeleno
> "shared" koeto pokazvat free i /proc/meminfo ne e tova koeto pokazvat
> pri 2.0 i 2.2 . Versiata na free syshto e bez zna4enie- stiga da raboti :)

pri 2.4 Shared poleto e svurzano po nqkakuv na4in s TMPFS ,RAMFS i DEVFS
supporta v kernela . Za koito v fstab , trqbwa da ima nesto podobno :
/etc/fstab
/dev/shm tmpfs defaults 0 0

No az taka i ne uspqh da ucelq pravilnite entrita v fstab-a za tezi file
systems , i za tova izostavih tozi support . Ina4e bi trqbwalo togava Shared
da pokazwa zapulwaneto na tezi file systems ( koito sa v RAM-a ) .

> Kolkoto do baveneto 2.4 opredeleno e dosta po tromav na Uniprocessor-na
> mashina otkolkoto 2.2.
bi trqbwalo da e po-baven specialno na PIII zaradi supporta na SSE2
instrukciite , na moq skromen celeron 300A ne useshtam zabawqne .

> Kakvo Vladimir  predpoloji , pri4inata za syobshtenieto za smianata na
> diska e nai veroiatno v nepravilno configurirano DMA ili bogus IDE driver.
> Po tozi povod mi se vyrtiat naikoi misli otnosno DMA buffers, no poneje
> ne sam mnogo v 4as sys NONPAGEBLE Memory Pool management-a
> shte si zamyl4a i niama da poemam riska da izrysia niakoi totalna
> prostotia.

Problema pri Ivailo Sredkov dokolkoto razbrah e , 4e pri natovarvane na
mashinata pulni RAMa do nqkude , i posle po4wa da "pishe" (ne da 4ete ot )
vurhu   swap-a , pri nali4ieto na oste svoboden RAM . I ako e "metnalo"
vsi4ki user space procesi na swap-a , s4itai kakva diskova aktivnost pravi ,
i performance otiva po dqvolite .

> :) Sorry.
>
> Vse pak probvai parvo da si reshish problema s DMA-to. Dano tova da reshi i
> problema s "trashing"-a.

Vse pak ne e zaduljitelno diskovete da poddurjat DMA , i DMA da e
konfigurirano ,  4e kernel-a  da izpolzwa pravilno RAM-a . Ami ako diskovete
vuobste ne poddurjat DMA , kernela pak li ste trash-va RAM ???
Az bih my predlojil vremenno da zabrani swap-a , i da vidi togava kak ste se
durji kernel pri natovarwane na mashinata s  (samo s  128 MB RAM !!! )
pametzaemashti apps  .