Re: lug-bg: memory menagment again...-2.4.X eats swap

  • Subject: Re: lug-bg: memory menagment again...-2.4.X eats swap
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Mon, 18 Jun 2001 16:14:44 +0300

mdaaa losho ,
Poneje Ivailo Sredkov povdigna vuprosa za MM v 2.4.x , ta reshih i az da se
opitam da "izpadna" v negovoto polojenie . Do sega si reboot-vah mashinata po
nqkolko puti na den za da vlizam ot OS v OS , i za men problema ostana skrit
, no ot  3-4 dena ne sum reboot , i si ba4kam ot wreme na wreme ,  za da vidq
kakvo ste se polu4i . Zna4i Celeron300A 64MB , Debian sid , linux-2.4.4 ,
linuxswap=104MB . Napravi mi vpe4atlenie 4e ne se osvodojdava adekwatno
koli4estvo  swap ,  vupreki 4e spiram i kill-vam  procesi , i  s te4enie na
wremeto zaetostta na swapa si raste . Dnes  poglejdam  i ustanovqwam 4e se
polzwa 77 MB swap, pri startirani X, GNOME+icewm , XMMS i standartnite
daemons na fona - apache , proftpd , syslogd  - nisto osobeno (na mashinata
ne e raboteno okolo 1 den )!!! Qvno sa  swap-nati stari procesi koito sa bili
startirani i sprqni otdavna , i swap dqla ne se po4istwa ot tqh - a te sa si
ve4e 4ist trash . Vsustnost nqmam predstava kakuv e algorituma za zaemane i
osvobojdavane na swap space .  Nacukah naburzo nqkolko  memory-eating apps -
4 Mozilli , 2 Netscape6  , i nakraq 1  OpenOffice i edva uspqh da izlqza na
console i s free da nabludawam kak swapa raste ot 77 kum 104 . Kernela po4na
da killva procesi - purvo si haresa apacheto , oba4e scriptovete go
restartiraha , i se zapo4na bezkone4na borba . Neznam zasto kernela ne
killna X-sa , ta doide wreme i az da ne moga da go killna, nemojeshe  i bukva
da se napishe na terminala , vidqh ot posledniq  output na free 4e 100MB
swap se polzwa i krai . Ostana samo diskova aktivnost , iz4akah go blizo edin
4as , i go restartirah .

REBOOT  - tuka malko strah dokato mine fsck .
 i ve4e 4ist swap,  i startirani sustite memory-eating apps -
X, Gnome+icewm , 4 Mozilli , 2 Netscape6 , 1 OpenOffice , XMMS
i sustite daemons na fona . Dori sega e startiran i KMail .
debian:~# free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:         60764      59812        952          0        676      42760
-/+ buffers/cache:      16376      44388
Swap:       104384      90236      14148
debian:~#
Tova e normalnoto , a predi reboota , kernela ne uspq da po4isti swapa ot
 trash-a , 4e novite apps da mogat da budat swap-wani  .

Close Mozilii , Netscape6 i OpenOffice i swapa se poosvobodi malko , t.e.
ostavat
X, Gnome+icewm , XMMS (kakto predi )
debian:~# free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:         60764      59808        956          0       1604      48116
-/+ buffers/cache:      10088      50676
Swap:       104384      51704      52680
debian:~#

Siguren 4e na swapa sa ostanali "par4eta" ot programi , koito ste si ostanat
ve4no tam ( do reboot, ili swapoff , swapon) i nqma da budat po4isteni dori i
da  ne se polzwat ve4e ili budat deinstalirani i t.n. restrictivni merki .
Prosto swap-a vse oste e "4ist" i ne e raboteno s nego .

Close-wam vsi4ki X-sovski apps i X-sa
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:         60764      59808        956          0       1212      52456
-/+ buffers/cache:       6140      54624
Swap:       104384      34188      70196

Swapoff
          total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:         60764      59304       1460          0       1924      31840
-/+ buffers/cache:      25540      35224
Swap:            0          0          0
mojelo  da se vmesti v moite skromni 64 MB RAM

Swapon
            total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:         60764      59192       1572          0       1992      31808
-/+ buffers/cache:      25392      35372
Swap:       104384          0     104384

Startx : X , Gnome+icewm , XMMS . (Dori sega i KMail )
            total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:         60764      59676       1088          0       2092      22108
-/+ buffers/cache:      35476      25288
Swap:       104384      21632      82752
Sravnqwam  posledniq output s purviq pri koito mi polzwashe 77MB swap , kato
mashinata e sedqla pone edin den samo s tezi apps .
Outputa pak s 4 Mozilli , 2 Netscape6 i OpenOffice ste vi go spestq ,
no RAM+swap sa dostatu4ni , dokato vse oste swap-a ne e zamursen ot
"nepo4istvaemi" leketa , i reshenieto e reboot ili swapoff swapon ako 4ovek
moje da si go pozvoli .

Nadqwam se polzwatelite na 2.4.X da spodelqt kak toi im polzwa swapa , pri
agresiven load , no ve4e vidqh tozi problem da se diskutira v oste edin mail
list .  Alan Cox susto e pisal nqkude  4e tozi problem sustestvuva za 2.4.X
kernels , i se nadqwat da go fix-nat . Na LKML susto ima nqkakvo info po
vuprosa , no vse oste ne sum go 4el .

Neznam kernela ili apps sa vinovni 4e da ostawat tezi "leketa" na swapa , no
tozi problem go nqmashe v 2.2.17-2.2.19 , puk i posledniq  e za predpo4itane
v momenta , ako mashinata e na otgovorno mqsto .