Re: lug-bg: Otvoreno pismo

  • Subject: Re: lug-bg: Otvoreno pismo
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Wed, 27 Jun 2001 12:53:30 +0300

On Wednesday 27 June 2001 10:24, you wrote:
> [...]
> ëèíóêñ íà êîéòî íå ìîæåø äà ïèøåø è ÷åòåø  êèðèëèöà. Íèòî ïúê áèõ ïîãëåäíàë
> àç òàêúâ àêî áÿõ ñåêðåòàðêà è ãî ïîëçâàõ çà îôèñ ïðèëîæåíèÿ ;))
>
> Òàêà ÷å òîâà êîåòî ïèñàõ ïðåäè íÿêîëêî äíè å íàèñòèíà íàëîæèòåëíî - äà ñå
> êèðèëçèðà íÿêàêâà âåðñèÿ íà ëèíóêñ è äà ñå õîñòâà íÿêúäå èç íåò-à, ìîæå è
> íà linux-bulgaria.org ñòèãà äà ìîæå äà ãî ïîåìå è òîçè íà êîéòî å ñúðâúðà
> äà å ñúãëàñåí.
>
> Ìîæå äà ñå ïî÷íå èëè íà÷èñòî - ñàìî ñúñ äîêóìåíòàöèÿòà îò Linux From
> Scratch èëè äà ñå âçåìå åäíà äèñòðèáóöèÿ è äà ñå ïîîïðàâè. Íå å íóæíî äà

pored men pri vsi4ki slu4ai e nai-lesno (pyk i nai-safe) da se produlji
nesto gotovo , s dobawqne  .  Distribuciq from scratch e dosta tejko
na4inanie , pyk i edva li ste se namerqt hora da rabotqt po neq  .

Stom nesto "bulgarizirashto , localozirashto i t.n. "  lipswa v dadenata
distribuciq , to predpolagam ste se namerqt hora koito da ponaprawqt nqkoi i
drug paket i da se nameri site koito da gi host-ne . Razbira se tova ste sa
edin vid unofficial packages . Archive moje da bude nesto ot sorta :

deb/       # paketi specialno za Debian , ima prevedeno rukovodstvo na
               # bulgarski kak se pravqt takiva paketi. (ima link nego na
               #   linux-bg.exco.net)

rpm/      # Ne sum zapoznat no predpolagam 4e RH, Mandrake i SuSE kato
               #rpm-based ste minat s ednakvi paketi ,  mai ima nqkude  i
                #takova prevedeno rukovodstvo .

tgz/         # paketirani specialno za Slack , s install scriptove i t.n. , a
                #ne prosto  paketi kopirani ot originalnite im
               #locations ,ili puk .rpm konvertirani s 'rpm2tgz' i 'rpm2targz'

ources/   # koito iska , eto sources , moje da si gi kompilira instalira
                 # i promenq kakto nameri za dobre , s i bez Package Manageri

Primerno  kakto pisa Birislav Alexandrov , 4e :
"Neshtata sa dori mnogo po lesni. Dostatachno e da ima bg katalog sas
saotvetnite *.mo fajlove v nego, kato i promenlivite v sredata i vsichko e
gotowo"

 togava mogat da se napravqt suotvetnite  paketi ot koito da se instalirat
takiva "bulgarizirashti/lokalizirashti"  dobavki kum dadenite distribucii .
 Razbira se vsi4ko zavisi  ot svobodno vreme na horata koito imat jelanie i
mogat da pravqt takiva unofficial packages , a i poslednite netrqbwa da
razvalqt sustestvuvashtata distribuciq ili ne dai boje da q trojanizirat .
Hubavo ste e da ima edin takuv centralen bulgarizirash/lokalizirasht Archive
i koito misli 4e distribuciqta ne my e dostatu4no
bulgarizirana/lokalizirana da "smu4e" ot tam .