Re: lug-bg: Re: Otvoreno pismo-OSHTE!

  • Subject: Re: lug-bg: Re: Otvoreno pismo-OSHTE!
  • From: jhs@xxxxxx (Ivan Petrov)
  • Date: Wed, 27 Jun 2001 15:39:23 +0300

----- Original Message -----
From: "George Danchev" <danchev@xxxxxxxxx>
To: <lug-bg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: 27 Þíè 2001 ã. 13:38

> [...]
otvoren :
> FreeBSD has many noteworthy features. Some of these are:
> *Source code for the entire system means you have the greatest
degree of
> control over your environment. Why be locked into a proprietary
solution at
> the mercy of your vendor when you can have a truly Open System?
> imash source i na kernela i t.n. Drug e vuprosa 4e  ne e licenced
pod GPL , a
> e pod BSD licence . No tova li4no za men nqma zna4enie , vajnoto e

Tochno tova imah pred vid, ne se izrazih pravilno :)

> Solaris e bezplaten ve4e , no davat samo binaries :(((
> No Sun si pribira parite , ako iskash support de:)))

yap :)

>  Ot gledna to4ka na kernela, tozi na  FreeBSD e nqkolko puti po
maluk ot
> linux_kernel . Developers na FreeBSD za nqkaksi kato zatvoren krug ,
i sa
> dosta konservativni otnosno tova kakvo da vliza v kernela i kakvo ne
. Za
> sujalenie nqma kak da si podkaram sounda pod freebsd ( Yamaha724 -
znam 4e e
> toqga :) , prosto ne se poddurja za sega , ima i drugi raboti za
koito
> lipswa support ...

I eto tova e, kogato se govori za stable, mislia, no hajde da ne
podhvastame bezkrajni temi.

> Ot gledna to4ka na cqlata OS ( stoto FBSD se razprostranqwa taka) i
nqkoq
> Linux distribuciq , ami zavisi pak ot mnogo nesta . Trqbwa da ti
kaja 4e brah
> golemi qdove s Ports Collectiona na FreeBSD , nqkoi nesta prosto
neiskat da
> se kompilqsat , i se po4wa edno hodene po mukite s editwane na
Makefiles
> (bsd-style) i t.n. Razbira se *BSD po princip e mnogo korava sistema
, mnogo
> "nosi" na natovarvane - osobeno services .
> Mnogo sa otnositelni nestata , i az li4no ne moga da izkaja mnenie
(a i edva
> li ima nqkoi koito da moje ) koe e nai- nai- . Poradi mnogo pri4ini
li4noto
> mi skromno ubejnenie za  OS e  - Debian GNU/Linux , no tova ne mi
pre4i da
> hareswam i Slack i FreeBSD i t.n. open i free OSes :)))

da, niama smisal da izpadame v detajli, zastoto tozi vapros e
bezkraen.
govorim po princip - ne koe e naj-dobro, a dali ste bade v plus po
vaprosa za 3-te miliona.

Ivan Petrov