Re: lug-bg: Otvoreno pismo

  • Subject: Re: lug-bg: Otvoreno pismo
  • From: sn@xxxxxxxxxxxxxx (Svetoslav Nikolov)
  • Date: Wed, 27 Jun 2001 17:12:49 +0200

>No kakva e bezplatnata alternativata na lesnata poddryjka na kirilica pod
>Windows, na avtomatichnoto osigurqvane na TrueType fonts - koito izglejdat
>mnogo po-dobre pod Windows otkolkoto s xfstt servera pod Linux(kojto si e
>edna krypka kym X-window system), na MSOffice paketa (Open office moje bi
>ste vyrshi rabota, no za syjalenie vse oste e pre alpha code), na lesnata
>instalaciq na paketi, na ogromnata multimedijna poddryjka i na oste mnogo
>nesta.
>   Predstavete si che upravlqvastite kajat: Dobre, kakva e vashata
> [...]

Principno sam saglasen s gornoto. Obache da ne zabraviame che
stava duma za "SLUJEBEN KOMPUTAR". Shte dam primer s
edna farmacevtichna kompania koiato se namira nablizo - "Novo nordisk".

NITO EDIN SLUJITEL NIAMA PRAVO DA "DOWNLOAD" KAKVATO I
DA E PROGRAMA OT INTERNET ILI DA INSTALIRA KAKAVTO I DA
E SOFTUER KOITO NE E PRIAKO SVARZAN S RABOTATA. SAMO
SISTEMNIA ADMINISTRATOR INSTALIRA I PRAVI UPDATE.
Prichinata e prosta - ne triabva da se komprometira po nikakav
nachin sigurnostta na sistemata. Edin virus koito se razprostrani
iz ofisa shte spre rabotata na stotici hora za niakolko dni.

Taka che vsichki prikazki do slojnost na instalacia, kirilizacia i prochie
ne se reshavat ot konkretniat slujitel/slujitelka. I niama prichina
na tozi komputar da ima DVD player na filmi - poneje te ne se gledat
v rabotno vreme.  Ottuk natam vaprosat opira do reshenie na
nachalnicite kakvo i kak da se instalira.

A shto se otnasia do shriftovete "true-type" e OK. No ne e edinstvenia
standard. Vaprosat e da se izberat tezi koito izglejdat dobre varhu
ekrana.  Po niakakva prichina "helvetica-iso8859-1" izglejda mnogo
po-dobre ot kolkoto "helvetica-cp1251".
Vaprosat opira do shrift, koito moje da se napravi ot niakoia firma
(Bulgarska) taka che da izglejda dobre.  Ne znam kakav e standarta za
shriftove v administraciata. (ne moje edin da pishe na "Timok" poneje go ima
na negovia komputar, a drug na "Karina". ) Primerno az sam zadaljen da
izpolzvam tochno "Times New Roman" za oficialni dokumenti.

Svetoslav