Re: lug-bg: IPX pod Linux - popravka !

  • Subject: Re: lug-bg: IPX pod Linux - popravka !
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sun, 1 Jul 2001 19:10:11 +0300

Oops, sorry zabludih se i ostanah s vpe4atlenie 4e iskash Linux da obslujva
Novell mashini . Taka 4e mars_nwe v tvoq slu4ai nqma da ti trqbwa , a ste ti
trqbwa slednoto kakto e opisano i v "Rukovodstvoto na mreoviq administrator"
, za da si definirash IPX interfeisite i da rutirash .
Ako go nqmash eto nakratko :

zna4i imash -eth i/ili -ppp interfeisi po koito vurvi IP i/ili IPX
svalqsh si paketa :
ftp://metalab.unc.edu/pub/Linux/system/filesystems/ncpfs/ipx.tgz

 "ipx_configure" se configurirat IPX interfisite , startirana bez argumenti
pokazwa status-a na 'Auto Primary Select' i 'Auto Primary Create'. Purvoto e
glavniq interfeis po koito drugite mashini ste go tursqt . Vtoroto e kernela
avtomati4no da osiguri pone edin ot aktivnite ti interfeisi da raboti kato
glaven .
setvane :
#  ipx_configure --auto_interface=on auto_primary=on

Ako ima problemi s avtomati4noto konfigurirane go zabranqwash i opitwash
ru4no (po-dobre ru4no) s  komandata :

#ipx_interface

Ti kakto imash 2 IPX interfeisa ste  trqbwa izpulnish komandata i za dvata
setvane na interfeis :

#ipx_interface add -p eth0 etherII 0x32a10103

argumeti:
-p           - zadava 4e tova e glaven interfeis  (optional)
eth0       - mrejoviq interfeis kum koito dobawame support za IPX
etherII - pokazwa tipa na kadrite:802.2 , 802.3 , SNAP ,  Ethernet-II
0x32a10103 adresa na IPX mrejata kym koqto prinadleji tozi interfeis(vij si
tvoq)

premahwane na IPX ot daden interfeis :
#ipx_interface del eth0 etherII

listwane , za da vidish kak e IPX-a za mrejovo ustroistvo
#ipx_interface check eth0 etherII

Rutirane :
IPX marshrutizator-a trqbwa da razprostranqwa info za
RIP(Routing Information Protocol) i SAP(Service Advertisement Protocol) . Za
celta  si svalqsh ipxd  , koito ste slusha na aktivnite IPX interfeisi , i
ste se opravq s promqnata na marshrutite .
ftp://metalab.unc.edu/pub/Linux/system/filesystems/ncpfs/ipxripd-0.7.tgz

(tuka e demona ipxd , koito nqma da se naloji da configurirash )
sled kato go instalirash i startirash toi ste otkrie i upravlqwa
marshrutiziraneto mejdu IPX interfeisite koito si konfiguriral . Za tova se
ubedi 4e sa konfigurirani pravilno , s 'ipx_interface'.
ipxd moje da go startirash i ot rc-script ,i toi sam si minawa na fona , taka
4e & e izlishno da my prilagash .

Stati4no rutirane :
v tvoq slu4ai moje da zadadesh tvurdo fiksiran IPX marshrut :

#ipx_route add <IPX_mreja>  <marshrutizator_v_LANa>  <adres_na_vuzel>

adresa na vuzela na router ste go vidish s:
# tcpdump -e
ili
#ifconfig

pisuk s marshrutite koito sa aktivni v kernel-a :
# cat /proc/net/ipx_route

Dano sum bil polezen :). i jalko 4e tazi kniga q nqma online prevedena na .bg
kakto beshe pisal i samiq izdatel , ama tova e drug vupros :)