RE: lug-bg: Over 4GB on x86

  • Subject: RE: lug-bg: Over 4GB on x86
  • From: bkrosnov@xxxxxxxx (Boyan Krosnov)
  • Date: Tue, 31 Jul 2001 16:34:05 +0300

> Ostava  vyprosa dali tokyv shirok adres mowe da se iznese ot
> procesora ...
edinstweniq nachin na x86 da se adresira poweche ot 4GB ram e sys smqna
na stranici.
t.e. w edin moment procesora moje da adresira naj-mnogo 4GB ram, no ima
nachin da se podmenq koi 4GB ot fizicheskata ram se adresirat.

po syshtiq nachin kato na 6502, smqna na stranici.

do kolkoto sym chel Linux 2.4 moje da raboti s poweche ot 4GB ram, no ne
moje w edin proces da adresira poweche ot 4GB ot tqh. Koeto razni hora
se oplakwaha che e seriozen problem za izpolzwaneto na x86 za golemi
matematicheski smetki.

S drugi dumi kupete si mashina sys Alpha, Sparc64, PowerPC, PARISC, ia64
ili amd64 arhitektura ako iskate poweche ram.

BR,
Boyan