Re: lug-bg: HDD prob again :(

  • Subject: Re: lug-bg: HDD prob again :(
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Mon, 13 Aug 2001 20:11:21 +0300

samo da dobavq : fizi4eski diska ti e zdrav , no kak ste ti e nai-lesno  na
teb spored men v tvoq slu4ai ( qvno Windows-a se e obozal - po skoro zatril
si mu boot recorda , i ste e hubavo da go preinstalirash sled kato si si
prehvurlil/spasil nestata ot negoviq dql v/u ext2 dqla  :)  :

1. instalirash si LILO-to v boot sectora na /dev/hda5
(predpolagam si imash boot disketa za vseki slu4aj )
2. namirash si edna Win mashina i Partition Magic (s nego vurvi i BootMagic),
i si pravish Rescue disketi s Partition Magic-a , ne go sum polzval otdavna ,
no mai 2 bqha
3. Otivash na tvoita (problemnata) mashina , i boot-vash ot 1-ta rescue
disketa na Partition Magic-a , vtorata ( ako q ima ) ste ti bude poiskana .
4. Delete-vash Win dqla , i go suzdavash na novo , formatirash v FAT32
5. Preinstalirash si Windows-a ( toi sam ste si ide na purvoto primary )
6. Instalirash si Partition Magic + Boot Magic na tvoita mashina pod Windows.
( rabota s Partitiona Magic ve4e nqmash , no da ti sedi pod ruka - ne si
igrai s nego mnogo oba4e :)))
7. Startirash Boot Magic , ne pomnq kvi bqha opciite , no trqbva da otkrie 2
boot dqla : Win i Lin .  Save and Exit !
8. Reboot - i ve4e double-boot-vash Win i Lin

2. 3. i 4. mojesh da si gi spestish ako pod Linux s fdisk del-nesh Win dqla ,
oba4e ne go formatirai , samo go zadelqsh i posle install Win-a . I posle da
boot-nesh linux ot disketa i da si instalirash lilo v MBR-a , ne e mnogo safe
, no mojesh da go vurnesh pri nujda s : lilo -u
vij si  /etc/lilo.conf  , trqbva da izglezhda nesto ot priblizitelno taka :

boot = /dev/hda5
root = /dev/hda5
vga = normal
#lba32
#prompt
#install=/boot/boot.b
#delay=2000
#map=/boot/map

# comentiranite opcii moje da gi imash , moje i da sa ti izlishni

image=/vmlinuz
        label=Lin
        read-only

other=/dev/hda1
          label=Win

P.S. ne e mnogo hubavo da instalirash primerno edna distro v/u druga stoto
moje da ostanat stalled files ( ot predishnata distro ) i da ti oburkat mnogo
raboti . Ima edna vuzmojnost oba4e da instalirash  Debian vurhu druga
distribuciq , no tuk se polzva specialno dpkg ( package manager ) , koito
znae kak da "debianizira" nestata , bez da se obozavat i bez da se prekusva
rabotata na mashinata  . E pak nqma 100% garanciq de :)

P.S.S  golqmo pismo izpisah , dano ne sum sgreshil nqkude :)